vrijdag 20 februari 2009

Wol verven en verwerken

Ik heb voor het eerst sokken gebreid van zelfgeverfde wol. Het probeerpakket heb ik bij Storm op zolder vandaan. Ik heb van de knot eerst 2 bollen gemaakt en met behulp van een breimachine een sokkenblank gemaakt en geverfd. Daarna de lap weer uitgehaald en er 2 bollen van gewonden en daarvan sokken gebreid, ik heb wel ontdekt dat je goed de toeren moet tellen anders eindigen je sokken niet helemaal gelijk. Aan een sok zit een beetje groter roze puntje dan aan de andere sok.
Ik heb geprobeerd om de goede draad weer op te pakken en heb even flink doorgebreid want ik wilde zo graag weten of ik nog genoeg wol over had voor kousevoetjes. Gelukkig had ik nog genoeg en voor het tweede kousevoetje heb ik ook ruim de tijd genomen. Vind het hier en daar een beetje rommelig, maar weet nu ook hoe ik het de volgende keer wil gaan doen. De kleuren had ik zelf nooit zo uitgekozen want ik houd helemaal niet zo van paars maar zoals Tineke tegen me zei, het paars geeft er net een beetje pit aan. En ik kan niet anders dan dat beamen. Al met al ben ik toch wel heel erg gelukkig met deze sokken en kousevoetjes.




5 opmerkingen:

  1. O, Marian wat een supergrappige sokken zijn dat geworden!! En leuk dat je nu ook een blogje hebt.

    Groetjes Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk Marian, welkom bij de blogger-wereld!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ow leuk idee zo van die wol had er nog nooit van gehoord dat rondbreiding.....

    Weer wat geleerd.

    Gr lenie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hahaha.....Pippi-sokken!
    Leuk Marian!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wat een leuke sokken Marian en die kousen voetjes zijn ook al van die plaatjes.
    wel leuk hoor eigen geverfde gebreide sokken.
    Joke

    BeantwoordenVerwijderen