zaterdag 28 februari 2009

Nogmaals sokken

Gisteren weer heerlijk met wol in de weer geweest. M'n bestelde ongeverfde wolletjes had ik inmiddels al binnengekregen. Bollen gewonden, een blank gebreid en geverfd. Het werden jammer genoeg niet de kleuren die ik wilde hebben, vond ze een beetje te zoetig (Pippi kleuren, dank je wel voor de benaming, Tine:-) ).
De restjes verf onderling gemengd en ja hoor, het werden de kleuren die ik wilde hebben. Ik had niet voldoende verf om alles opnieuw te doen en hier en daar een beetje bijgedept en het eindresultaat viel niet tegen. Toch nog wel een beetje zoetig, maar hier en daar wat extra pit. Het mengen is eigenlijk het leukste om te doen. Gelukkig heb ik nog 2 knotten ongeverfde wol liggen en verf in bestelling.


Ook heb ik verder gebreid aan de sok met de kabelomslag en eentje is er af, van de tweede ben ik met de omslag bezig. Ik heb gelukkig geen last van het tweede socksyndroom, maar er is één ding waar ik wel last van heb, ik ben heel erg nieuwsgierig. Ik kwam naar het zoeken naar restjes sokkenwol nog een hele bol van Trekking XXL tegen, die ik vergeten was. En ja, dan moet ik weten hoe het eruit gaat zien, op de pennen gezet en gaan breien, vind hem heel erg leuk worden. Ik brei meestal normale sokken, want die zitten het lekkerst en omdat ik bijna altijd bij de tv brei, is dat ook erg makkelijk. Ik vind sokken met allerlei ajourpatroontjes, kabels en dergelijke prachtig, maar ze zitten bij mij niet lekker, heb ze allemaal weer uitgehaald en gewone sokken van het garen gebreid.

Ik zocht nog steeds naar een manier om mijn restjes sokkengaren op te maken en kwam via Ravelry op dit idee van Frankie Brown, The Pathways blanket. Zo erg leuk, de blokken kunnen op allerlei manieren aan elkaar gezet worden en er ontstaat dan steeds een ander patroon. Ik vind de vierkantjes wel klein en heb dan zoveel draadjes om af te hechten, ik ga proberen om ze tweemaal zo groot te maken en de bovenstaande blokjes op een andere manier te verwerken, anders kunnen die nog altijd een kussen worden :-)
Ik ga nu aan de sok beginnen van m'n zelfgeverfde wolletje (bloos, bloos, bloos) ik wil zo graag weten hoe die er uit gaat zien.


1 opmerking: