zondag 24 mei 2009

Dode kat ?


Manlief was aan het gras maaien langs het gaas van het boerenweiland, waar de schapen of koeien lopen van een boerin verderop, toen hij iets meemaaide wat een beetje meegaf en donkergrijs van kleur was. Hij werd er misselijk van omdat hij dacht dat er een dode kat lag. Hij kwam mij roepen om ook even te kijken en om het op te ruimen. Ik dacht ook, nou lekker zeg, dat mag ik doen. Ik ga kijken en bedacht me dat er niemand was in de buurt met een donkergrijze kat, ze zijn allemaal cypers en/of met wit, er lag allemaal gemaaid gras bovenop, met m'n handschoenen aan een beetje het gras weggehaald en wat zag ik daar ? De inhoud van wat ooit een pot met planten was geweest. Kan het me wel voorstellen, want dat verwacht je niet, ik heb ook geen idee waar het vandaan komt, waarschijnlijk achtergebleven nadat de dijk hier is opgehoogd en misschien aan de kant gegooid en vergeten. Van ons is het niet, want ik had geen potten met planten staan. Maar ben blij dat het geen dode kat was.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen