donderdag 21 mei 2009

Eendennest

Ik was vanmiddag in de tuin aan het werk, de rozenstruik helemaal kort afzagen, nog wat onkruid en brandnetels afknippen, om een vingerhoedsplant heen, die zag ik boven het onkruid uitpiepen, vliegt er ineens een eend vlak bij me omhoog en zo het water in, ik kijk, zie ik een nest met eieren. Ik hoop dat ik de eend niet geraakt heb en dat hij, ik kan beter zij zeggen, weer op het nest teruggaat.
En dan is dit een gedeelte van de berg struik die er af gezaagd is, sommige stammen zijn wel heel erg dik, ik schat dat het zo'n vijftien jaar niet meer gesnoeid is. Nu wel heel erg rigoreus uitgedund. Rechts onderin op de foto, staat onze "nieuwe" aanwinst. Een electrische grasmaaier van de kofferbak verkoop, waar we vanmorgen op het dorp geweest zijn. Ik was van plan om het vandaag uit te proberen, maar ben zo met zagen en dergelijke bezig geweest, dat ik daar niet aan toe kwam. Wilde vanavond nog even de tuin in, maar had er geen energie meer voor, dus morgen met frisse moed verder.

En zo ziet het er nu uit, het is zo'n stuk lichter daar, alles is weer redelijk te zien en ik kom steeds een stukje verder. Dat stuk waar de eend zat te broeden nog maar even met rust laten en morgen maar stilletjes kijken of de eend weer op het nest zit.
Vanmorgen even gekeken en ja hoor, de eend zit weer op de eieren gelukkig. :-)


1 opmerking:

  1. Dat komt wel goed hoor met die eend, af en toe gaat ze ook even eten. En al die kinderen laat ze vast niet in de steek!!
    En wel weer hard gewerkt zie ik!!

    BeantwoordenVerwijderen