vrijdag 8 mei 2009

Kleine eendjes

Ik zag eergisteren voor het eerst een eend met kleintjes voorbijzwemmen. Ik was natuurlijk veel te laat om er foto's van te kunnen nemen. Maar gisteren hoorde manlief ze piepen tussen de boot en de kant en ik ook gauw naar buiten om ze net te zien verdwijnen om het hoekje. Weer naar binnen en naar het terrasje, in het voorbijgaan gauw een paar boterhammen meegepikt en ja hoor, daar kwam mama eend met de kleintjes. Gelukkig zijn de eenden er aan gewend dat ik regelmatig wat overgebleven brood naar ze toe gooi, dan zijn ze ook niet bang van me. Als ze me zien komen ze meteen op me af zwemmen. Ook nu dus, heb een paar leuke foto's ervan kunnen maken. Je ziet ze hier heerlijk tussen de waterleliebladeren zwemmen.
Dit zijn de sokken en kousevoetjes gebreid van m'n zelfgeverfde wol, eindelijk zijn de bolletjes die ik in februari al had laten zien tot sokken gebreid en de restanten tot kousevoetjes, kwam net een paar meter wol tekort, het kousevoetje weer uitgehaald, de hiel iets veranderd en twee toeren voor de voet minder gebreid en voila, net genoeg wol. Er moet natuurlijk nog elastiek in de kousevoetjes geregen worden en dan kan ik ze aan.

En omdat ik de kabelomslag van de bruine streepsok zo leuk vond, heb ik nog zo'n paar gebreid van een bol Opal, die ik in de bollenbak van Wolhalla heb gevonden. Er zit natuurlijk weer turquoise in, dat is en blijft m'n favoriete kleur.


2 opmerkingen:

  1. Blijf je sokken vreselijk grappig vinden hoor, draag je ze ook???

    En eendjes verrukkelijk, en dat vind mevr Reiger ook!! Heb er al verschillende op zien eten--HORROR__

    Groetjes Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tuurlijk draag ik altijd m'n gebreide sokken.

    En ja, dat zie ik hier ook regelmatig gebeuren, soms ook dat een snoek ze onder water trekt. Gebeurt nou eenmaal, kan je niets aan doen.

    Dank je wel voor je reactie,
    groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen