zaterdag 11 juli 2009

Wolletjes

Gisteren kwamen m'n bestelde wolletjes binnen, linksonder is het bolletje waar ik een paar sokken voor iemand anders van ga breien.
Het ging moeizaam, ik had aangegeven dat het pakje ook bij de buren afgegeven mocht worden, degene die op het postkantoor de pakjes uitzocht heeft het adres veranderd en het kwam bij dochter binnen. Had het gezicht van schoonzoon wel eens willen zien, toen hij de bollen wol uitpakte :-)) Was niet erg makkelijk want het is ruim 10 minuten met de auto bij mij vandaan, dus de volgende keer geef ik maar aan dat het niet bij de buren afgegeven mag worden. Het nadeel van op een dorp wonen, iedereen kent iedereen.

Ook weet ik meer van het handgekloste mutsje, dat heb ik via de mevrouw van de Kesse in Urk gevonden. Staat ook in een klederdrachtboek van Anneke Groen. Het is de streekdracht van Hoorn in West-Friesland. Over de andere mutsjes zijn de meningen verdeeld, het meeste heb ik gehoord dat het kindermutsjes zijn, maar dat weet ik niet zeker, dus ik hoop daar nog meer over te weten te komen.

Moet de komende dagen nog heel veel vertellen, loop een beetje achter, maar dat denk ik de komende dagen weer recht te zetten.

1 opmerking: