zondag 9 augustus 2009

De Pi

Ben afgelopen week met de Pi-shawl uit de Knitters Almanac van Elizabeth Zimmermann begonnen, wel de simpele versie. Ik zocht iets makkelijks wat ik buiten en bij de tv kan doen en dan moest het ook nog iets zijn wat m'n resten sokkenwol lekker opruimt. Kan er wel 3 dekens van breien, maar dat is ook wat overdreven. Ben ook nog aan de Groninger meebreideken bezig, maar dat gaat van de winter weer verder (te veel telwerk voor nu) en dan aan de Pathways blanket van Frankie Brown, die laatste wordt een plaid, dus niet zo erg groot. Ik vind de Pi zo leuk omdat het steeds verdubbeld, het aantal steken verdubbelen en dan het aantal naalden weer dubbelen.
Als hij af is wordt hij in een donkere kleur geverfd, ik twijfel nog tussen donkerblauw en donkerbruin, maar donkerrood is ook mooi. Ben gek op blauw, maar twijfel nog een beetje. Ga ook nog een andere rondbreinaald bestellen, denk dat ik de Addi-set neem, want deze, waar ik nu mee brei is 80 cm. en wanneer ik straks weer de steken ga verdubbelen wordt het toch een beetje krap en met de Addi kan ik makkelijk varieren van lengte van de kabels en eventueel twee kabels aan elkaar zetten, als ik tenminste goed gelezen heb, doe dat niet altijd (bloos, bloos).
En wanneer hij dan af is en ik heb nog genoeg garen en zin over dan maak ik de andere Pi met het gaatjespatroon erin, die vind ik ook zo prachtig, maar is wel telwerk in het begin, later zie je vanzelf wanneer er gemeerderd met een omslag moet worden. Dan weet ik ook het effect van het verven van de sjaal en weet ik ook hoeveel wol ik nodig heb, want die sjaal leg ik dan gewoon op de weegschaal. Als ik niet genoeg wol meer heb, ga ik verder met sokken breien tot ik wel genoeg resten heb :-) :-)

1 opmerking:

  1. Ziet er leuk uit, maar zou gek worden van al dat getel. Wel knap van je!!

    BeantwoordenVerwijderen