maandag 7 september 2009

Foutje

Ik had een leuke sok gebreid met een reliëfblokje, wat bij de overgang gekabeld werd, maar hij was af en ik probeerde hem te passen, klein probleempje, nou ja, klein, hij ging niet over m'n hiel. :-(
Uitgehaald en overnieuw begonnen, alleen niet gekabeld, maar gewone reliëfblokjes gebreid en gelukkig, die paste, dus gauw nog een sok gebreid en weer een paar sokken af.

Om nog even in de sokken te blijven, dochter wilde geen zelfgebreide sokken, tot ze deze in een blad zag staan, die wilde ze wel, alleen niet in die kleurtjes, gewoon donkergrijs of bruin, maar wel al die verschillende patroontjes, ook lekker lang en met zool, dus ik mag me weer gaan uitleven, leuk om ze zo te breien, nu nog even op zoek naar voldoende sokkenwol. De vilten zooltjes, die wasmachinewasbaar zijn, leuk woord trouwens, heb ik al, alleen nog even kijken of de maat echt wel goed is. De zooltjes zijn maat 38/39 en dochter heeft maat 37 1/2. En anders worden het zooltjes maat 36/37. Lastig hoor, zo'n tussenmaat.


En dan nog even de pi sjaal, ik vond hem toch te klein in het dragen, heb vorige week op het zwerversfeest even proefgedraaid. De rand weer uitgehaald en de steken weer op de rondbreinaald gezet en weer verder breien, is een leuk werkje voor bij de tv of bij de koffie. Hoef niet na te denken, gewoon maar breien.



Dan de amandeltjes, die heb ik zaterdag geoogst en op een schaaltje gedaan, ze zien er zo grappig uit met dat fluwelen jasje nog aan, nu maar kijken wat er mee gebeurd, terwijl ze liggen te drogen.



1 opmerking:

  1. Leuk die nootjes, sokken en de pi sjaal.
    Ik zou niet kunnen wachten met die nootjes. Ik kocht ook wel eens natte walnoten, heerlijk dan kun je heel gemakkelijk die velletjes eraf halen en de noot opeten.

    BeantwoordenVerwijderen