vrijdag 20 november 2009

Badmatje

Bij het opruimen en sorteren van spullen kwam ik nog twee, bijna affe, katoenen truien tegen, eentje voor dochter en een voor mij. Jammer genoeg zijn we er allebei inmiddels uitgegroeid, dus uithalen was de enige optie.
In het boek 101 designer yarn stash wonders van Judith Durant, stond het patroon van een gebreide badmat, in vierkantjes gebreid, geen idee hoe deze techniek heet, maar ben begonnen en ik vind het leuk worden. Ik brei met nld. 10 mm. en 3 draden, het is nog een beetje losjes, maar ik denk dat deze katoen (van Durable) best nog wel wat zal krimpen in de was en ik wil geen al te vast gebreide badmat hebben, duurt het straks daaaaagen voor die droog is. En ik moet zeggen, het breid als een speer, je ziet het echt al groeien, ben er gisteravond aan begonnen en heb nu al een heel stuk. Leve de lange avonden van nu.

2 opmerkingen:

  1. Dat word weer mooi, je bent een breiwonder!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben erg benieuwd hoe de badmat er uiteindelijk uit gaat zien, het is een leuk project.

    BeantwoordenVerwijderen