maandag 23 november 2009

Klaar

is het badmatje, het moet natuurlijk nog wel gewassen en geblockt worden, maar ik vind het een prima matje. De volgende die ik ga breien, ik heb nog katoen zat, maakt ik wel iets "vierkanter" , vind deze een beetje te langwerpig, maar dat kan na het wassen ook wel goedkomen. Ik ben er wel content mee.

Waar ik minder content mee ben, zijn deze sokken in wording, gebreid met sokkengaren van de Lidl. Op zich is er niets mis mee, ik vind de "pooling" per sok ook leuk worden, vooral de groene kleur, die draait heel leuk rond. Ik vind het alleen zo ontzettend jammer dat ik nu twee verschillende sokken krijg. Maar misschien zijn de andere 2 bollen ook zo, brei ik ze nog een keer en dan heeeel misschien heb ik dan toch 2 paar met dezelfde "pooling", dus dit is een stukje dat waarschijnlijk wordt vervolgd.


Bij het huis moet ik helaas van deze twee ramen in het klompenhok afscheid nemen, vind het zo jammer, er verdwijnen steeds meer originele details. Maar als het regent komt er zoveel water door, dat ze echt niet kunnen blijven zitten. Voorlopig komt er helder glas in en dan misschien later, kunnen we altijd nog de glas in loodramen gebruiken en nieuwe laten maken., en dan weer terug plaatsen.



Verder is er wel gewerkt, maar zie je er zo weinig van, dit soort ramen en raampjes worden gemaakt, zodat daar het glas in kan. Dan is het van te voren werk gedan en kunnen de ramen er meteen in geplaatst worden, zodat we weer genoeg daglicht in de keuken hebben. Het mag dan natuurlijk niet regenen, dat geldt vooral voor het raam van het kantoortje, dat wordt dan ook meteen vervangen. Het glas is besteld en met een beetje geluk is het donderdag beschikbaar, anders wordt het de week erop.




5 opmerkingen:

  1. Hoi Marian,

    Wat erg dat je die mooie ramen moet missen kun je ze niet tussen het glas laten plaatsen? of een voorzet raam aan de binnen kant maken zodat je ze er voor kunt hangen met worveltjes?

    Groetjes Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ach marian, wat jammer van die ramen maar misschien vinden jullie nog een goede oplossing om ze te behouden.
    Enne...wat is blocken?????bij breien??????

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @ Tineke
    Blocken is eigenlijk hetzelfde als opspannen en in vorm laten drogen, het klinkt alleen sjieker :-). Ik brei heel veel van Engelstalige patronen en dan neem je vanzelf de vocabulaire over, vandaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Marian wat een mooie dingen, dat kleedje prachtig, en dat geblokte badmatje ook al zo leuk. Jammer van je ramen want het geeft een heel mooi effect. In Duitsland zag ik ergens dat ze vierkantjes hout tussen geisoleerde ramen hadden zodat het heel ouderwets leek, misschien kun je zoiets nog eens doen met dat glas in lood. Niet weggooien in ieder geval!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh wat zonde Marian, maar als je er elke keer al het regent bij moet gaan staan..... Ik zou ze in ieder geval wel bewaren, wie weet vind je er een oplossing voor!!!

    Groetjes Astrid

    BeantwoordenVerwijderen