woensdag 4 november 2009

Sokken, sokken

En nog meer sokken. Echt een aanrader voor de sokkenbreiliefhebsters. Ik was vanmiddag in de boekhandel en daar zag ik dit blad, dat moest ik natuurlijk hebben. Het is zo'n leuk blad met heel veel leuke patronen. Ook de verhaaltjes die er bij staan over diverse Europese landen zijn geweldig. Zo las ik dat in Finland de vrouwen zoveel sokken hoorden te breien dat ze voor 20 jaar genoeg hadden. OOOOOO wat zullen dat lekker volle laden met sokken geweest zijn.
Ook vond ik het zo grappig dat breien daar gezellig gezamenlijk werd gedaan, al babbelend. Ook met z'n vieren aan een kledingstuk breien. En dat in de achttiende eeuw een regel werd opgesteld, waarin het verboden werd om in het openbaar te breien.
Tsssss, gelukkig dat het hier niet zo is, want dan zou ik al heel veel boetes hebben gekregen ;-)

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen