vrijdag 4 december 2009

Nieuwe aanwinst

Dit stond al een hele tijd op m'n verlanglijstje, op Marktplaats gezocht en een prachtige gevonden. Gemaild, gebeld en afgesproken voor de volgende ochtend. Toen op weg naar Nieuw-Lekkerland. Het was een prachtige rit. De Algerabrug en de schuiven om het water tegen te houden, bij Krimpen a/d IJssel, waren echt heel indrukwekkend. Ik was daar in die hoek nog nooit geweest. Daarna een heel stuk over een dijk langs de Lek. prachtig ook om te zien. Daarna met de pont over . Ik had eerst even gegoogled om te kijken of het niet zo'n heel klein pontje was, anders was ik omgereden en via een toltunnel gegaan. Ik heb het niet zo op die een-auto-pontjes. Maar ik bofte, het was een grote pont, er konden 3 rijen auto's naast elkaar op. Aan de overkant aangekomen weer over een dijk langs de Lek. Daar zag ik ineens een souvenierwinkel, huh, hier????? Ja, logisch, ik reed net langs Kinderdijk met al die molens. Een stukje verder het dorp in en daar werd ik hartelijk ontvangen met koffie. En het spinnenwiel is in het echie net zo mooi als op de foto. Na een voorspoedige terugreis weer thuis aangekomen. Uitgeladen en weer in elkaar gezet. Op de foto en nu staat hij in m'n kamer bovenop alle spullen die daar opgeslagen staan tot de verhuizing.


Deze zak wol had ik al in mijn bezit, dat kwam zomaar langs en ineens was die zak van mij. Soms komt er zo maar iets op je weg waar je op dat moment helemaal niet aan denkt.


Dit zat ook nog netjes bij het spinnenwiel, zelfs de beschrijving hoe het bouwpakket (van de Ariadne) in elkaar steekt. Altijd makkelijk om te hebben. Met het boek ben ik ook heel blij.
Nu nog leren spinnen. Ik denk dat ik in het voorjaar een cursusje in Den Haag ga volgen bij de Spinners en voor de dingen die daarna komen en waar ik geen weg mee weet, kan ik altijd nog bij een vriendin, die ook kan spinnen, terecht.
Zit me er al op te verheugen om wol te spinnen en daarna te verven met de verfpoeders die ik al bij Storm op Zolder gekocht heb en dan te vilten. Heb zo'n geweldig patroon om een tasje te breien en daarna te vilten. Dus als het spinnen nog niet zo netjes in het begin is, maakt het niets uit, want na het vilten zie je er niets meer van. Gek eigenlijk, ik had eerst de verf, dan de wol en pas daarna het spinnenwiel. Ik moet nu alleen nog kaarden hebben. Rare volgorde.



5 opmerkingen:

  1. Marian wat een pracht van een spinnewiel! maakt niks uit hoor welke volgorde :)
    Op zoek naar de kaarden nu maar, heel veel plezier met je pronkstuk.

    Groetjes Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geweldig verhaal Marian, nu nog de slag te pakken krijgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geweldig leuk Marian, doet me een beetje aan Doornroosje denken, en de volgorde maakt niet uit hoor. Als je er maar plezier in hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Marian wat een prachtig ding
    je weet iedegeval wat je doen kan

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hahaha, die Marian.....en als je kunt spinnen, wat ga je dan leren??

    Leuk verslag meis!!

    BeantwoordenVerwijderen