zondag 10 januari 2010

Bivakmuts

Gisteren zei schoonzoon, toen we in het huis aan het eten waren, dat hij een bivakmuts wilde. Ik meteen: Oh, die brei ik wel effe voor je.
We waren klaar met eten en ik ging koffie maken, zag ik toch langs het raam een haasje lopen, zo schattig, die liep het hoekje om, langs de waterput en zo de tuin in. Het leek wel een kerstkaart, dat haasje zo rustig in de sneeuw. Jammer genoeg, had ik geen camera bij me.
Naar huis, de etensboel opgeruimd en het garen opgezocht, een dubbele draad, zwart en donkerblauw, rondbreinaald nr. 6 en breien, breien, breien. Gisteravond wastie klaar. Hoop dat-ie goed past.
Ik had er geen patroon van, maar heb een aantal steken opgezet en een col gebreid van 2 recht-2 averecht, daarna een aantal steken afgekant voor het gat aan de voorkant en bij de volgende toer de steken er weer bij opgezet en daarna verder gebreid en het laatste stukje gebreid als een muts.

4 opmerkingen:

  1. Die zal het niet koud krijgen Marian!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Marian wat ben je toch een lieverd om meteen de pennen op te pakken en een bivak muts te breien :)
    Ik vind hem geweldig!!! en je schoonzoon heeft het in ieder geval niet koud om de oren.

    Liefs Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Das snel......als hij gaat tanken moet ie hem wel afzetten hoor bij het betalen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo,

    Zou ik mogen vernemen waar u uw patroon hebt gevonden.
    Ik zoek dit voor een neefje van 14 jaar die vorig jaar zijn gezicht ( keel, kin en lip ) open heeft gehaald bij een ongeval. Nu kan hij door de kou het bijna niet uithaouden van de pijn in de littekens.
    Graag een positief antwoord.
    Marleen

    BeantwoordenVerwijderen