maandag 4 januari 2010

Het eerste blogje van 2010

Allereerst voor mijn bloglezers alle goeds en een goede gezondheid. Met de temperaturen die gaan komen de komende dagen, heb ik een kruikenzak gebreid met de dikke rode wol die ik overhad van m'n adventkalender ( de grote achtergrondlappen) ik heb nog genoeg rood over, nog geen idee wat ik daarmee kan doen, rood is niet echt mijn favo kleur. Had daardoor natuurlijk ook niet de goede knopen, maar kon drie verschillende rode knopen vinden en eigenlijk vind ik het wel grappig staan zo. Maar zo in de wintertijd fleurt het de boel wel lekker op. Ik zag trouwens in de Simply knitting dat er in het januarinummer een prachtige kruikenzak komt, misschien brei ik die ook wel en dan in de kleuren van mijn nieuwe slaapkamer.
Ik heb de eerste wol voor het spinnen gewassen, want van ongewassen wol krijg ik echt de kriebels, vind ik zo vies. Als ik hier zie waarin de schapen liggen en zo, in hun eigen urine bijvoorbeeld. Ik zie dat ze gaan staan, ze plassen en gaan gewoon weer op hetzelfde plekje liggen. Brrrrr, moet er niet aan denken. Moet nog wel de rare stukjes eruit knippen, had ik eerst moeten doen, voor het wassen. De volgende keer beter. Dan las ik bij het blogje van "de spinners" dat ik de wol voor het wassen moet splitsen in goede wol en slechtere kwaliteit wol, de lelijke stukjes eruit knippen en weggooien. Apart opbergen in bakken en als je dan wilt gaan spinnen de hoeveelheid wassen die je denkt nodig te hebben. Klinkt allemaal wel leuk, maar geen idee wat goede kwaliteit en mindere wol is. Aangezien ik toch ermee ga breien en vilten, is de planning tenminste, maakt het denk ik niet zoveel uit.

Dan had ik een poosje geleden garen bij de Wibra gezien, die me leuk leek voor een sjaal met een simpel ajourpatroontje, ben lekker met nieuwjaarsdag begonnen en heb al 1 bol opgebreid, het breid als een tierelier. Ben met de tweede bol aan polswarmers begonnen, natuurlijk met bovenop de hand hetzelfde ajourpatroontje en met het restje van dat garen maak ik de sjaal af.
Dan is hij precies lang genoeg als m'n, uit de losse pols, berekening klopt.

Deze foto is voor vriendin A, die graag wilde weten op wat voor soort schoenen ik vroeger rondliep. Deze schoenen zijn nog uit de periode dat ik nog niet in het buitengebied woonde. De hakken zijn 10 cm. hoog. Dit zijn de schoenen die ik niet weg kon en kan doen, want ik vond en vind ze nog steeds prachtig. Ik kan er natuurlijk met geen mogelijkheid meer op lopen. Dit soort schoenen heeft plaats gemaakt voor de zogenaamde Zweedse muilen en rubber laarzen, daar heb je hier meer aan.



3 opmerkingen:

  1. Tsjonge jonge Marian, wat heb jij al weer een hoop leuke dingen op je blog gezet. Kan merken dat ik een tijdje van de wereld was. Moet ook eens nodig aan de slag.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha....fijn dat je er weer bent!
    Heb ik weer wat te lezen, hahaha.

    En nog de Beste Wensen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig Marian wat ben jij toch een snelbreister!heb je nu ook al een kruikezak op de pennen staan voor de jenever kruik? :)
    Die schoenen zo herkenbaar, ach ja vrouger :):):)

    Liefs Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen