zaterdag 27 februari 2010

Beginnetje

Het begin van de plaid, heb geen wit genomen, maar creme voor de blokken die ik licht wil hebben, creme ziet er warmer uit.
Ben er wel tevreden over, hoewel ik vanmorgen wel schrok, wilde een bandje van het rode garen weggooien toen m'n oog ineens op de wasvoorschriften viel. Het rode garen is handwas, heb even een vraag er over op het brei-prikbord gegooid, hoop op een voor mij gunstig antwoord.
Ik wist niet beter of acryl garen is altijd machine wasbaar, anders maar even een proeflapje in de was mee laten draaien.
Van de week zat ik ook al te denken dat ik nog de Groninger meebreideken heb liggen, toch al een blok of twintig en was ook nog aan een andere begonnen van restjes sokkengaren. Maar ook daar zal ik ooit nog wel een eindje aan breien :-) . Ik weet nu tenminste hoe ik de blokken van de meebreideken aan elkaar ga naaien, dat wist ik nog niet. Aan elkaar haken vind ik niet mooi, maar zoals in bovenstaande plaid, gewoon aan de achterkant overhands aan elkaar genaaid, vind ik nog het mooist.

7 opmerkingen:

  1. Erg mooi, ja dat is wel oppassen met verkleuren dat zou zonde zijn. Positief bedacht dan wordt hij roze.
    Maar ik geloof niet dat acryl aflaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Schitterend Marian, wat kan jij mooi breien!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. echt \___________/ Marian wat kun je dat ook prachtig!!!!!!

    liefs Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauwwwwwwwwwwwww breiprinses je kán het nog steeds heel goed hoor, wat wordt het mooi, en gelukkig geen WIT;))

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wow..... Marian..... prachtig!
    Wat een schitterend patroon.
    Veel plezier met breien!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hallo Marian,
    Bedankt voor je reactie op m'n blog, bij het kantklos reiskussentje.
    'k Zag het berichtje nu pas.
    Maar jij maakt ook heel leuke dingen.
    Groetjes Rita.

    BeantwoordenVerwijderen