maandag 1 februari 2010

De lente in huis

Dit is het bakje wat ik vrijdag kreeg, de bollen zaten nog helemaal in de knop, maar vanmorgen waren de hyacinthen zo mooi, ik moest er een foto van maken voor het mooie er weer af is. Ze beginnen ook zo lekker te ruiken. Ik vind het heerlijk wanneer ik de kamer binnenkon en ik ruik meteen de bloemengeur. De narcisjes beginnen ook al geel te kleuren. Het bakje zelf vind ik ook geweldig, leuk om weer opnieuw te vullen wanneer alles is uitgebloeid, dan kan de klimop blijven zitten. Heerlijk zo de lente in huis, buiten is het weer wit voor de zoveelste keer, zo nu en dan komt er een flinke hagelbui voorbij, dus buiten nog volop winters weer.
En dan is dit de voortgang van de Ierse sokken, een heel leuk patroontje, ook om te breien. Dit soort patroontjes zijn nieuw voor mij. Achteraf denk ik dat ik beter een effen garen had kunnen nemen, dan komt het patroontje beter uit, maar vind de kleurtjes zo gezellig breien en het kan net. Een bijkomend voordeel is dat de foutjes die ik in het begin had gemaakt, bijna niet te zien zijn. Heb toch een heeel klein nadeeltje gevonden van twee sokken tegelijk breien, als je een foutje maakt, zit het wel in allebei de sokken en dan moet je toch wel een heel eind terugbreien. Daar houd ik niet zo van (wie wel). Verder is dit ook de eerste keer dat ik sokken brei vanaf een schema, voor zover ik nu ben (net de grote hiel gebreid) valt het wel mee, ik moet bijna aan de hoefijzerhiel beginnen en die lijkt me toch wel wat moeilijker. Maar gewoon doen wat er staat en dan zie ik wel, meestal valt het dan wel weer mee.

4 opmerkingen:

  1. Leuke sokken worden dat. Even een vraagje over breien op 4 naalden. Laatste tijd 7 paar sokken gebreid en daarbij klem ik mijn linker ringvinger wat af, geeft een doof gevoel ben dus maar even gestopt en probeer nu machine breien, is ook niet erg gemakkelijk. Jij breit ook zoveel heb jij dat nooit?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nee, dat heb ik nooit, maar ik brei altijd op een rondbreinaald, dan heb je een iets andere houding, je breit meer op je schoot ;-)en met sokken, brei ik 2 sokken tegelijk op een rondbreinaald. Het lijkt wel of ik heel erg veel brei, maar ik brei alleen 's avonds, ik ga dan wel vaak laat naar bed :-o

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Maar brei je dan linkshandig. Heb het weleens geprobeerd maar brei toch geloof ik liever met 4 naalden gaat veel sneller ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nee hoor, ik ben gewoon rechts, maar ik vind het geweldig dat er 2 sokken tegelijk af zijn. Ik verander wel eens wat aan een patroon en nu hoef ik het niet meer op te schrijven, heb in het verleden nogal eens een sok uit moeten halen omdat ik niet meer zo goed wist wat ik gedaan had.

    BeantwoordenVerwijderen