vrijdag 5 februari 2010

Kweekkasje

Bij de Libelle zat voor abonnees een bon voor een kweekkasje, gratis op te halen bij diverse winkels, voor mij dus de Welkoop.
Even vast bij de zaadjes en zo gekeken en daar kwam ik deze leuke aardewerk bakjes tegen om in de keuken op de vensterbank te zetten. Voor 1 bakje vol heb je maar een half zakje zaadjes nodig, dus 2 oogsten. Ik ben gek op koriander en mini-koriander zal wel hetzelfde smaken als de gewone. Ga ik weer koriander-dressing maken, heerlijk bij een komkommersalade.
Het recept voor de liefhebbers:
4 eetlepels yoghonaise(of andere mayonaise of frites-saus als je die lekkerder vind)
paar takjes verse koriander
klein scheutje sojasaus
klein scheutje citroensap
eventueel beetje verse of droge knoflook
gemalen zwarte peper en/of zout naar smaak
Doe alle ingredienten in een mini-blender (zit bij mij bij m'n staafmixer) en mix het tot een gladde dressing.
Heb ook dit boek aangeschaft, kan ik vast kijken welke groentes ik nodig heb, om deze recepten te maken. Het ziet er allemaal zo lekker uit.
Als iemand 5 jaar geleden tegen me gezegd had, dat ik tuinieren en zo leuk zou gaan vinden had ik hem of haar keihard uitgelachen. Heb nu zelfs een moestuin agenda in gebruik.



8 opmerkingen:

  1. Marian wat een leuke aankopen en wat een gaaf cadeau, jij kunt koriander zaaien.
    Jamie ben ik ook fan van heb ook een paar boeken van hem en zijn recepten zijn over het algemeen heerlijk!
    Jij hebt in ieder geval weer iets om naar uit te kijken!
    Veel plezier met je moestuin.

    Groetjes Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk Marian ik wens je heel veel succes
    groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geweldig Marian...
    Het is veel werk een moestuin, maar alles smaakt veel lekkerderder!!
    Veel succes!
    Mag ik van de zomer bij je komen kijken??
    Liefs Tine

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Tuurlijk mag dat, je bent altijd welkom :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk Marian, en lekker eigen verse groenten. Ik heb al naar tuinbonen lopen kijken maar kon ze niet vinden. Zal nog eens goed zoeken, want dat zijn de eerste groenten zowat.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Koriander is ook heel erg lekker bij visgerechten.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dank je wel voor de tip, ga ik ook eens proberen.

    BeantwoordenVerwijderen