zondag 14 februari 2010

Sneeuw en sokken

Ik was al zo blij dat alles weer lekker schoon was, geen geglibber meer en ja hoor, het sneeuwt weer. Het ziet er wel weer mooi uit, het levert altijd prachtige plaatjes op. Misschien moeten we straks wel weer jaaaaaren wachten op een volgend pak sneeuw.
De Ierse sokken zijn af, ga ze lekker zelf dragen, het was een simpel patroontje uit het Verena sokkenblad, maar zo leuk om te doen. Ik ben van plan om nog zo'n soort paar te breien, maar dan van effen garen, komt het patroontje ook beter uit. Het werken van een breischema viel achteraf gezien best mee, gewoon doen wat er staat en het komt vanzelf goed uit. Alleen de teen vind ik niet zo geweldig, ik ga de teen dan wel veranderen in de teen die ik gewend ben, gewoon die van het basispatroon van Wolhalla, die bevalt me toch beter en ziet er mooier uit, deze sokken hebben zo'n rare punt aan de teen.

Voorlopig ben ik nog hier aan bezig. Het is het begin van de hiel van de hat-heel socks van Kate Sperling van http://www.knitty.com/ , ik begrijp nog niet helemaal hoe de minderingen in elkaar steken, ik moet steken op een hulpdraad zetten en dan snap ik even niet wat ik met die steken moet doen, misschien straks nodig voor het been of de voet, geen idee. Maar ik ga gewoon verder en zie dan vanzelf wel hoe ik uitkom.
Wordt vervolgd...............

1 opmerking:

  1. Lekker bezig Marian, enne hier is de sneeuw nog dikker gevallen hihihihi

    BeantwoordenVerwijderen