woensdag 3 februari 2010

Witte reiger

Regelmatig zien we hier een witte reiger en ik vind hem zo mooi, het valt niet mee om hem op de foto te vangen. Tegen de tijd dat ik de camera gebruiksklaar heb en weer naar buiten ga, is hij weer weg.
Maar gistermiddag stond ik in de keuken en ik zie hem vlakbij landen. Ik gauw de camera gepakt, alvast aangezet zodat hij niet van het riedeltje schrikt, heel zachtjes en voorzichtig de voordeur open en ja hoor, daar vloog hij weer weg. Nu had ik geluk want hij landde aan het eind van het weiland en kon ik, met de zoom functie, hem een stuk dichterbij halen, jammer genoeg gaat dan de kwaliteit ietsjes achteruit.

6 opmerkingen:

  1. Wat byzonder die witte reiger , ik las dat je van boeken en miniaturen houd mischien vind jet het leuk mijn blog te zien
    http://the-mouse-mansion.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geweldig Marian die heb ik nog nooit in het echie gezien.

    Groetjes Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geweldig Marian, vind het geen aardige beesten maar deze ziet er wel mooi uit.
    Wist je dat ze een jong eendje in een hap doorslikken, dan zie je dat eendje zo door die lange nek naar beneden zakken.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja, dat weet ik, maar na jaren in het buitengebied wonen weet ik ook dat het in de natuur is eten of gegeten worden. Als die reiger geen kleine dieren eet, gaatie ook dood, is ook zielig.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hier was ook 1 maar ook een ijsvogeltje maar die heb ik niet op de foto kunnen krijgen jammer genoeg, want ze zijn zo mooi van kleur.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. zijn ook prachtig, die mooie kleur blauw en ze zijn zo beweeglijk, vliegen hier ook wel eens voorbij.

    BeantwoordenVerwijderen