maandag 22 maart 2010

Een echt van alles en nog wat logje

Bij de Zeeman was een kinderkleisetje te koop met 1:12 bakvormpjes, vorige week gekeken en ze hadden er nog 2, allebei gekocht en de extra set gaat naar vriendin S. Ik had de envelop meegegeven om in de TNT-brievenbus te gooien, maar ik kreeg hem weer terug, hij paste niet in de gleuf. Ik haal de kleipotjes er dan maar uit, het gaat tenslotte om de vormpjes, klei heb je altijd wel in huis en vanmiddag ga ik het zelf dan in de bus deponeren. Dus S., hij komt er aan.
M'n mini koriander gaat ook lekker, ik moet hem alleen nog overpoten in een ander potje met goede aarde en dan kan hij verder groeien tot ik kan gaan oogsten, mmmmmmmm.

Zaterdag kwam dochter ook even langs in het huis, zij staat buiten, ik binnen en ze zegt de kabouterwet op. Ik zeg : Waar heb jij het over?????
Ze antwoordt: Ik lees alleen maar op wat er op dit tegeltje staat.
Gek is dat, daar ben ik dus inmiddels al duizenden keren langsgelopen en nooit gezien, maar ik vind het zo'n schattig tegeltje, dus mogen jullie er ook even van genieten.

En dan nog even over het huis zelf, dit is de muur waar het stalraampje in de hoek zat.

Aan deze kant van de muur is hij nog even zichtbaar

Zag ook nog een paar verdwaalde krokusjes in de tuin, maar daar zijn er niet veel van, in het najaar maar wat bolletjes in de grond stoppen, zodat ik volgend voorjaar wat meer te kijken heb.

Dan moest ik natuurlijk ook wat bossen narcisgroen op de foto zetten, daar zijn er hele grote bossen van, overal in de tuin, vorige week was er nog bijna niets van te zien en nu......... een heleboel. Kan bijna niet wachten tot ze uitkomen, dan ruikt de tuin zo lekker, het zijn narcissen die ik weet niet hoe lang al in de tuin staan, toen ik daar zo'n 40 jaar geleden voor het eerst op bezoek kwam stonden ze er al en ze doen het nog steeds.






5 opmerkingen:

  1. Leuk Marian, weer wat foto`s. Ik denk er eigenlijk steeds te laat aan, maar zal ook eens wat foto`s plaatsen.
    En je huis is nu toch al bijna klaar denk ik.
    Het ziet er goed uit, en dat setje bakvormpjes is ook erg leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh Marian wat een schattig Tegeltje WAUW en dat heb JIJ nog nooit gezien? hoe kan dat nu, ik vind jou altijd zo oplettend!
    Geweldig dat je de Narcissen al te zien krijgt en dat na 40 jaar nog!
    Die gleuven van de brievenbussen zijn altijd te klein, :):)
    Heerlijk dat je koreander al zo mooi omhoog komt, het weer zit mee de zon schijnt dus je kunt je heerlijk vermaken in je tuin.

    Liefs Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk weer die foto's Marian!!! Ik geniet er elke keer weer van om te zien wat er verandert !!!! En die narcissen vermeerderen zich vanzelf dus dat wordt straks genieten joh!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja die brievenbussen zijn veel te klein en de tnt te duur, want anders kost het 6.75 geloof ik.
    Het schiet al op met de verbouwing.
    Inderdaad een schattig tegeltje.
    Hier komen de narcissen ook al omhoog en veel crocussen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wat een schattig tegeltje.......en koriander mmmmm heerljk

    BeantwoordenVerwijderen