dinsdag 6 april 2010

Buit van de rommelmarkt

Dat was deze keer niet zoveel, maar wel weer iets voor het poppenhuis. Het harnas had ik al eens gekregen van C. en daar heb ik afgelopen zaterdag de "zwaardjes" bij gevonden. Er moest natuurlijk ook weer even gecontroleerd worden door Speedy :-)
Ook heb ik dit boek opgeduikeld, heb geen idee of ik daar ooit iets uit ga maken, kost erg veel garen op deze manier. De dunste naalden waar mee gebreid worden zijn 19 mm. en de dikste 25 mm. Ik heb nog twee bezemstelen staan , ooit gekocht in een set van 3 stuks, en die zijn 22 mm. dus eigenlijk nog te klein.

En zoals ik op de plaatjes zie, is het ook niet erg makkelijk, maar er staat in de tekst dat het na een paar naalden breien beter gaat.


Ook zijn er weer een paar sokken van de naalden afgegleden, er was niet zoveel werk meer aan, dus snel klaar, ze zitten al aan m'n voeten, die houd ik zelf, vind ze zo leuk met die "vlekken", het garen is van Trekking XXL en het heet Parrot.



3 opmerkingen:

  1. Erg leuk dat boek, ik ken wel bezemsteel breien maar dat gaat op een stevige houten breinaald en met een haakpen. Is leuk voor sjaals. Ik meende dat het peruaans breiwerk wordt genoemd.
    De sokken zijn ook prachtig en wat een vondst op de rommelmarkt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Marian zie het al voor mij dat je met de bezemstelen aan het breien bent :):) denk je wel dat je niets overal afgooit? :)
    Je sokken zijn weer mooi geworden, leuk met die vlekken.
    Gezellig dat je toch wat gevonden hebt op de rommelmarkt.

    Liefs Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo Marian, eindelijk weer eens op je blog gelezen.
    Je huis schiet al aardig op zo.
    Dat stukje over die kraan, hahaha.....ik lig helemaal in een deuk!

    Mooie breiwerkjes ook weer!!

    Liefs van Tine

    BeantwoordenVerwijderen