zondag 18 april 2010

Hard gewerkt

Het stuk voor het huis heb ik van alle braamstruiken ontdaan, tenminste aan de zijkant en onder het raam, ben nog niet helemaal klaar zoals is te zien, maar ben al een eind. Het was begroeid tot aan de dakladder die er nog ligt.
Op de voorgrond zie je het groen wat ik nog moet doen, een stukje verder op de achtergrond van de foto zie je 3 tonnen, die zitten vol met onkruid en braam wat ik weggehaald heb. Morgenochtend even naar een van de groendepots hier op het dorp brengen.
Weet niet of iedereen weet wat een groendepot is. Hier zijn dat stukken grasveld waar tijdelijk een stuk met een hekje is afgeschermd en waar je het snoeigroen en onkruid kan lozen. Hoef je niet naar het vuilstation als dat open is, maar kan je het wegbrengen wanneer je wilt. Nu zijn het de maanden april en mei dat ze er zijn en dan in het najaar weer.
Ook kwam ik weer heel veel stenen en brokken cement tegen, ook nog wat van die ijzeren roosters, maar dat ligt er nog, kan dat ijzer nog niet weghalen, er zit nog allerlei groen tussen.
Om de hoek van het huis staat de kruiwagen al weer vol met stenen en er ligt nog genoeg.
Ook de kroosjesboom staat flink in bloei, dat zijn een soort hele kleine pruimpjes en schijnen vreselijk lekker te zijn. Had er nog nooit van gehoord, maar vorig jaar vertelde iemand die de boom zag, er hingen toen nog wat vruchtjes in, wat voor soort boom het was. Voor mij was er niet veel te halen, ze zaten erg hoog en ik had m'n plukstok toen nog niet teruggevonden. Die staat nu al klaar voor als de kroosjes weer in de boom zitten. De vogeltjes hadden er toen een lekker hapje aan.


5 opmerkingen:

  1. Wat een werk heb je al verzet Marian, dit is geen tuinieren maar land ontginnen!!!!! ;))
    Maar je hebt wel eer van je werk !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een bezig bijtje ben je zeg, en zeker hard gewerkt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. zo lekker in de weer geweest Marian
    dat knapt wel op en je had er ook erg mooi weer bij. geeft wel een voldaan gevoel denk ik

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb nog nooit van kroosjes gehoord, maar als je ze bewaard kom ik er eentje proeven. (Altijd een goed excuus om een bakkie te komen doen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heb je daar dan een excuus voor nodig? ;-) Je bent welkom hoor. Maar ik bewaar wel wat en geef een seintje :-)

    BeantwoordenVerwijderen