maandag 12 april 2010

Sokkennieuws

De hat-heel socks van http://www.knitty.com/ op de helft. Ik heb ze van de rondbreinaald afgehaald en op gewone sokkennaaldjes gezet, breit een stuk makkelijker bij de tv. Bij de rechter ben ik nog aan de voet bezig en bij de linker al aan het been. Het patroontje in het been is uit het boekje "Van teen tot boord" van de dames van Wolhalla.
En gisteren zijn ze van de pennen gerold. Ben heel benieuwd hoe ze in het dragen zijn, er zijn per sok toch 2, zij het heel dunne, naadjes. Maar voor restverwerking is het model natuurlijk ideaal. Als ik ze zo aantrek zitten ze heerlijk, maar heb geen idee hoe ze in de schoenen zitten. Zal ze van de week eens proberen en kijken of het naar meer smaakt. Ze zijn gebreid met Phildar sokkenwol.
En omdat het gisteren toch heel koud was buiten, zo'n schrale gure wind, lekker binnengebleven en de laatste sokken die nog steeds op de naaldjes stonden, afgebreid. Deze zijn met Opal gebreid, weet niet meer welke soort en kan ook zo gauw het banderolletje niet meer vinden.


En omdat ik toen alle naaldjes had leeggebreid, ben ik gisteren met m'n eerste sok vanaf de teen begonnen, de basissok, lekker simpel. Voorlopig is de teen goed gelukt en er kan ook heerlijk mee gespeeld worden, heeft Speedy geprobeerd. Het garen is van Drops Fabel.



5 opmerkingen:

  1. jeetje Marian, wat een productie!
    Ze zijn wel schitterend hoor.
    Ik ben nu ook met sokken vanaf de teen bezig. Met het koffieboontje. Leuk om te doen en ik ben weg van die twee boekjes van Wolhalla.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh Marian wat een geweldige mooie sokken weer!!! Verslaafde sokken Queen :) ben je aan het worden, zo trek je wel heel veel meiden mee.
    Vind ze schitterend, zitten ze ook zo lekker warm?


    Liefs Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat een mooie Sokken weer Marian
    echt helemaal supper

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dank jullie wel, het heeft voordelen om een aantal sokken onafgemaakt te laten liggen. Als je dan begint met breien, vlieg je er door heen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gezellig blijft het he dat sokken breien, ze zien er prachtig uit. Die eersten zijn wel heel apart bij de hiel.

    BeantwoordenVerwijderen