vrijdag 21 mei 2010

Buit van de kringloop

Was vanmorgen met dochter even naar de kringloop gegaan en daar heb ik een, tja hoe heet zo'n ding, hij is om van gesponnen en getwijnde wol, knotten te maken. Hij is aan de achterkant gesigneerd en er staat 1976 op.
Dochter had hem zien liggen, tenminste het kruis met 3 stokjes en vroeg aan me, is dat geen ding om voor het handwerken te gebruiken, gelukkig wist ik waar het voor was :-) en vond al gauw het 4e stokje in de rommeltjesbak een stuk verderop, En bovenop een kast stond de standaard (schrijf je dat nou met 1 d ?, ook gek dat ik dat niet meer weet.) In elkaar geschroefd en ja hoor, hij loopt als een trein. Ben er helemaal blij mee. Vind het ook zo leuk beschilderd, echte volkskunst. Ook vond ik deze boeken, leuk dat quiltboek en de andere is een boek over Pinokkio met leuke "ouderwetse" illustraties.


4 opmerkingen:

  1. Wauw Marian wat een geweldige vondsten heb je gedaan !!
    Daar kan ik mij iets bij voorstellen dat je er zo blij mee bent.
    Het Pinokkio boek is helemaal te gek !!!
    Veel plezier met je aanwinsten.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie kaardemolen! En prachtig stukje huisvlijt en die beschildering is tóp!

    groet van Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  3. o geweldig marian!

    En ik vind het quiltboek natuurlijk leuk!!!
    Volgens mij heb ik het ook...........geloof ik

    BeantwoordenVerwijderen