vrijdag 7 mei 2010

Kadootje voor mezelf

Omdat we met koninginnedag, vanwege de vele regen die viel, niet naar de vrijmarkt gegaan zijn, heb ik mezelf een setje KnitPro breinaaldjes kado gedaan. Weer een uitbreiding van m'n breinaaldenset. Dit keer acryl breinaaldjes Spectra Flair, compleet met kabeltjes, sleuteltjes en einddopjes.
Gisteren heb ik bij vriendin S. koffiegedronken, was hard nodig, was daar in september vorig jaar voor het laatst geweest, natuurlijk is ze tussendoor wel bij mij geweest en hebben we ook gebeld en gemaild natuurlijk. Ze had een stapel handwerkboeken en tijdschriften waar van ik mocht uitzoeken wat ik graag wilde hebben. Dat was natuurlijk geen probleem en ben heel gelukkig weer huiswaarts gekeerd met een aardig stapeltje boeken.




Ook mocht ik van haar de kaarden lenen om m'n wol te kaarden, zodat ik eindelijk eens kan gaan spinnen. Heb er altijd een hekel aan om iets van een ander te lenen, heb het liever zelf. Maar aangezien ik niet weet of ik wel wil blijven spinnen, was dit toch een te grote uitgaaf om nieuwe te kopen en op marktplaats vond ik ook steeds niets van m'n gading. Ik kwam helemaal blij met m'n spullen thuis, gedaan wat ik allemaal moest doen en na het eten weer even op marktplaats gesnuffeld. En hoe is het mogelijk...... ik zag een advertentie van kaarden en een aantal handwerktijdschriften voor een redelijke prijs, dus meteen gemaild en inmiddels is het pakje onderweg. Nu maar hopen dat het goed aankomt, dat zal wel, ben er nog nooit bij ingeschoten tot nu toe. Ik ben wel al begonnen met kaarden, nu ik ze toch geleend heb, maak ik er maar meteen gebruik van. En ik moet zeggen, het valt wel mee om te doen, de eerste rolletjes wol zien er nog niet zo goed uit, maar gaandeweg gaan ze er toch beter uitzien. De beginrolletjes heb ik al over gedaan :-) De wol is wel tweede keus, dat wist ik niet, maar vermoedde het al en S. bevestigde dit. Maar ik vind het niet zo heel erg, is goed voor me om te oefenen en is het ook niet zo zonde als het niet goed gaat. Na het spinnen, natuurlijk lekker met verf kliederen en daarna breien, kan ik het altijd nog vilten, valt het ook niet meer op als het nog niet zo netjes gesponnen is. Ik heb voor die zak wol heel weinig betaald of het kostte niets, kan ik me niet meer herinneren, dat zal ik dan even terug moeten zoeken, maar dat is zonde van m'n tijd.



3 opmerkingen:

  1. O wat leuk Marian......
    Dat boek over Hindeloper schilderwerk heb ik ook ooit gehad, kwijt geraakt jammer genoeg.
    En kaarden en zelf spinnen...dapper hoor

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk Marian je boeken en nu zelf gaan spinnen alles self make.
    jammer dat je af en toe ook nog wel eens werken moet.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. heerlijk al die mooi boekjes en verwennen moet je jezelf wel eens hoor, je kunt weer een weekie vooruit meis hahaha

    BeantwoordenVerwijderen