zondag 2 mei 2010

Kip-kerrie en sokken

Ik had geen idee wat ik vandaag zou eten, na m'n voorraad nagekeken te hebben, had ik nog een halve zak uien die op moesten en een paar kipfilets. Uien schoongemaakt en in kwart ringen gesneden, in de hapjespan olie met chili-knoflook, uien erbij, in stukken gesneden kip, licht bruin gebakken en daarna heel simpel 1 blik met kip-kerrie van de Lidl erbij, doorgewarmd en met rijst gegeten. Het is zo'n makkelijk recept en smaakt heerlijk. Heb er geen foto van gemaakt, want zulke schotels fotograferen terwijl ze er smakelijk blijven uitzien vind ik een kunst op zich en die kunst ben ik niet machtig.
Ik heb altijd een paar van dat soort blikken in voorraad net als de kip-sate blikken, ook van de Lidl. Lekker met uien en/of roerbakgroente (die had ik nu niet in huis). Ook altijd makkelijk met grote groepen eters, gewoon 2 blikken openmaken :-)

En de sokken voor P. zijn klaar, die hebben vanmiddag de weg naar de brievenbus gevonden. Vind de kleuren zo mooi, ben gek op dat blauw.


2 opmerkingen:

  1. Het is altijd handig om wat op voorraad te hebben, hier geen bliketers, maar in de diepvries heb ik altijd wat voorraad.
    Mooie kleur sokken inderdaad. Ik heb op een dubbelbeds breimachine mijn eerste sok gemaakt. Valt eerst niet mee, maar de 2e gaat al beter.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Klinkt lekker, wij hebben de kipfilets maar gewoon in de pan gebakken met boontjes en aardappels hihiihihi ook heel lekker hoor.

    BeantwoordenVerwijderen