donderdag 20 mei 2010

Nieuwe boeken

De beloofde foto's van m'n nieuwe handwerkboeken. De twee boeken met theemutsen ben ik heel blij mee.
Er staan zulke leuke mutsen in, de bovenste is ook een van m'n favorieten.

En dan dit spin, verf en sokkenboek, zo leuk al die verschillende wol en sokken.
In dit hoofdstuk staan wat kleurcombinaties van verf en er staat ook ergens hoe je moet spinnen om een bepaald effect te krijgen. Ook heel interessant is deze sok, gewoon met twee naalden gebreid, steken op een hulpdraad zetten aan elkaar mazen en daarna de hiel pas inbreien. Hoe de teen moet weet ik eigenlijk nog niet, dat moet ik nog lezen, zit ik nu te bedenken.
Ik heb m'n eerste wankele schreden op het spinpad gezet en het viel niet mee. Ben omgevallen :-) . Ik geloof niet dat het spinnenwiel het goed doet, maar ik houd een slag om de arm. het kan natuurlijk ook aan mij liggen, de snaar, het is een dubbele, die ook om de spoel gaat, zit volgens mij ook goed, maar het trapt zo zwaar. Ik heb ook het gevoel dat de aandrijfstang (als dat zo heet tenminste) die aan de achterkant met het wiel verbonden is, de grond raakt en het lijkt dan of ik uit balans trap en dan draait het wiel ineens de andere kant op, en vliegt het koord er weer af. Ik heb ook al geprobeerd met een bolletje katoen te spinnen om te kijken of dat ging, maar nee hoor, ook dat lukte niet. Ben misschien te ongeduldig en moet het later nog maar eens proberen. Ik heb tenslotte nog 200 gram superwash wol om te spinnen en te verven, op de handwerkbeurs in Ahoy afgelopen oktober gekocht.



1 opmerking:

  1. Wat mooie boeken, vooral die met die sok op 2 pennen lijkt me wel leuk.
    Als je gaat spinnen moet het wiel beide kanten om kunnen draaien zonder dat de snaar eraf vliegt, anders zou je niet kunnen twijnen volgens mij. Want dan draai je in tegengestelde richting.

    BeantwoordenVerwijderen