maandag 31 mei 2010

Saaie sokken en leuke niet-affe sokken

De saaie sokken voor M. zijn af, meestal ben ik wel sneller, maar dit soort sokken brei ik altijd tijdens tv kijken. Kan ik desnoods met m'n ogen dicht, maar dan zie ik niks van de tv :-)
Heb weinig tv gekeken afgelopen weken, dus ook niet zo snel met afmaken van deze sokken, maar gisterochtend het laatste steekje gedaan. En vanmiddag, als alles gaat zoals ik gepland heb, ze naar de brievenbus brengen, de vlop ligt al kant en klaar.
Toen weer lekker verder met m'n Fire-starters, heb nu de hielen gedaan, deze gingen ook niet zo snel, was goed opletten, gisteravond (nacht) met het been begonnen en niet goed het patroon gelezen. Na 4 toeren breien zag ik dat het er anders uitzag dan ik op de foto had gezien. En ja hoor, fout!!!!! Ik had in het hielpatroon verder moeten gaan en ik ben automatisch verder gegaan in tricotsteek. Op de bovenste foto ben ik met het laatste stukje sok bezig om het weer goed te breien. Gelukkig moet ik aan de voorkant van de voet 5 toeren in tricotsteek en daarna ook in het hielpatroon verder breien, dus aan de voorkant kunnen de steken blijven zitten.

Zover ben ik dus nu met de sokken, vind het er wel leuk uitzien met die averechte spie en de steken aan de zijkant die gewoon doorlopen in het been. Een bijkomend voordeel is, dat op de plek waar je bijna altijd een gaatje krijgt (wat weer weggewerkt moet worden), door het kabelen van de twee steken, geen gaatje komt, dus iets om te onthouden voor de volgende gewone sok en even kijken hoe het er dan uitziet. De kleuren zijn ook geweldig, vind het net de kleuren van hei. Gisteravond effe een sok gepast en hij zit geweldig, ben benieuwd hoe de pasvorm van het been is, na een paar kabelpatroontjes verder gaan in een dikkere maat breinaald en dan na alle kabeltjes nog steken bijmaken in het boord.
Wil zo graag weten of ze dan niet gaan af zakken of zo. Maar gauw weer verder breien vanavond.


2 opmerkingen:

  1. jeetje jij gaat ook als trein!
    De firestarters worden wel leuk

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb ze nu aan. Ja dat is een pittig sokje niet 1 voorbij de t.v. Maar wel een sierlijk sokje. Bij het afhechten was die van mij wat erg nauw, zo was hij met uit en aan trekken van boven al stuk. Heb hem deze week even met een dikkere naald afgehecht.

    BeantwoordenVerwijderen