vrijdag 28 mei 2010

Sokkenblank - vervolg

Na een nachtje op het wasrek is de lap droog en al gauw getransformeerd tot
twee grote kleurrijke bollen. Zie dat ik ook wat kattenpootjes op de foto heb staan.
En deze Butterfly Garden Socks ga ik er mee breien, om te beginnen. Moet nog even wachten op m'n rondbreinaald 2.75 mm. Die had ik nog niet en is inmiddels in bestelling bij Wolhalla. Zal hem begin volgende week wel binnenkrijgen, de dames van Wolhalla zijn altijd lekker snel met opsturen. Ze zijn vanaf de teen gebreid en dus weer fijn om twee sokken tegelijk te breien, vind dat nog steeds leuk, zo gaaf om in 1 keer klaar te zijn. Voor de liefhebbers die ook deze sokken willen breien, het (Engelstalige) patroon staat
Gisteren op de markt ben ik gevallen op dit sokkenwolletje, vind de kleurencombinatie zo mooi van donker tot behoorlijk fel van kleur en het kleurenverloop is ook mooi, er lag een gebreide sok bij van dit soort garen. Hoe zou het toch komen, dat ik nooit genoeg heb en altijd maar weer bezwijk voor nog meer sokkenwolletjes. :-)

3 opmerkingen:

  1. ja hoe zou dat nou komen?????????????

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het patroontje van die groene sokken is ook erg mooi, bijna zonde om sokken van te breien. Voor een jumper zou dat ook heel mooi zijn, die vlinders.

    Groetjes Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wow dat ziet er leuk uit. ik heb het nog nooit eerder gezien. mmm 2 sokken tegelijk breien, klinkt wel handig!
    ben erg benieuwd naar t eindresultaat. leuk dat je het ook op t spin en verf forum vertelde!
    hihi nog een verfliefhebber in de regio (hihi ken er maar weinig hier)

    Groetjes Annemieke

    BeantwoordenVerwijderen