dinsdag 4 mei 2010

Toekomstig fruit

Vanmorgen wat foto's gemaakt van m'n fruitboompjes en -struiken, jammer dat ik het na al die plensbuien van de laatste dagen heb gedaan, het mooiste mooi is er nu vanaf. Maar toch heeft het zich goed hersteld.
Bovenste foto is de groene goudrenet van meneer P, heb ik (of eigenlijk dochter) vorig voorjaar van hem gekregen. En hij doet het prima.
Deze foto is van m'n rode Boskoop, alles zit aan een kant, had hem toch moeten snoeien, maar dat wordt dan volgend jaar in orde gemaakt.

De Conference doet het ook prima, er zit ook bloesem in, al is het niet zoveel meer, ik hoop dat ik dit jaar toch een paar peren krijg, tot nu toe was het resultaat nihil.
De rode bessenstruiken voor Gerard groeien ook lekker, heeft dochter ook van meneer P. gekregen, zelfs vorig jaar hebben we er wat besjes af kunnen plukken, die de vogeltjes over het hoofd hadden gezien.
En dan als laatste de frambozenstruiken van B'tje, ik dacht dat een struik de winter niet had overleefd, maar ik zag dat het diep onderin het struikje ook begint uit te lopen. Jammer genoeg heb ik ze in de nazomer verplaatst. Op zich is dat natuurlijk helemaal niet erg, maar ik zie dat ik ze in een brandnetelbed heb geplant. Niet zo handig, dus morgen als het weer het toelaat, eerst maar de brandnetels verwijderen. De struiken blijven daar ook niet staan, ik wil als we zo ver klaar zijn met het huis en de bijgebouwen, dus over jaren, een fruitkooi hebben, waar al dat soort dingen in komen te staan. Ook aardbeien en blauwe bessen, die laatste vind ik zo lekker. Maar zijn kort verkrijgbaar en vaak zo schreeuwend duur, dat heb ik er dan weer niet voor over.




3 opmerkingen:

  1. Leuk al dat fruit, alleen als het erg hard groeit krijg je reuze veel appels. Dan moet je vreselijk veel appeltaarten bakken!
    En blauwe bessen vind ik ook lekker, die heten hier heidelberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lekker al die fruitbomen. Hier staan ook lekker veel en ik heb nog steeds wat in de diepvries. Lekker handig.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. die frambozenstruik zal het best wel redden.
    Die van ons in nl onverwoestbaar. Heer lijk frambozen

    BeantwoordenVerwijderen