dinsdag 22 juni 2010

Huiswerk - deel 3

M'n eerste klos is volgesponnen, er zit , vooral in het begin, nog veel te veel twist in, maar wat boven op ligt ziet er al veel beter uit, in mijn lekenogen :-). Nu op naar de tweede klos. Ben er wel een beetje trots op, ik heb er al duizenden dingen van gebreid in gedachten. Dromen van wat je met je eerste zelfgesponnen wol gaat maken is ook leuk. Ik heb wel gemerkt dat ik niet echt een natuurtalent ben, maar oefening baart kunst, dus daar ga ik van uit. :-). Dineke heeft ons geleerd om met de rechterhand de draad vast te houden en met de linkerhand de wol te doseren, maar daar bracht ik echt niets van terecht. Ik ben zo ontzettend onhandig met links, ik kan daar eigenlijk niets mee. Dus ik heb het omgedraaid, ik houd nu links de draad vast en met de rechterhand doseer ik de wol en dat gaat al een stuk beter.

7 opmerkingen:

  1. Logies natuurlijk als je links bent. Maarre gewoon doorgaan hoor, had je mijn eerste fimo baby moeten zien. Hihihihihi

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ben heel benieuwd wat je er uiteindelijk van gaat breien

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ziet er goed uit hoor! Ik ben ook van hand gewisseld, met rechts de wol aanvoeren lukt me gewoon echt niet. Nog helemaal blij met je nieuwe spinnenwiel? Ik heb alweer erg veel zin in de volgende les, vooral in het verven.

    Dus tot dan!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Tuurlijk ben ik nog steeds blij, het spint als een zonnetje. Ik wil ook wel graag naar de volgende les, kijken hoe het met de andere verf gaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik hield ook altijd met links vast en doseerde met rechts, maar waarom is dat andere beter heeft ze dat ook gezegd want daar ben ik dan wel weer benieuwd naar. Wat gaat het worden. Ik breide van mijn eerste gesponnen wol sokken. Heerlijk aan de voeten, alleen hou rekening met krimp.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. @ Johanna, ik heb geen idee waarom het eigenlijk zo moet, misschien omdat ze het zelf makkelijker vind.
    Wel fijn dat ik weet dat ik met krimp rekening moet houden, maar was jij die sokken dan gewoon in de wasmachine of op het handje.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk he je eerste gesponnen wol heel spannend allemaal!!!! maar je gaat toch wel snel vind ik...

    BeantwoordenVerwijderen