vrijdag 11 juni 2010

Huiswerk

De zak vuile wol die ik meekreeg, na m'n eerste spinles, moest worden uitgezocht, er zat wel van alles tussen, ook van de achterkant van het schaap :-< bleh, heb toch wel een aantal plukken weggegooid. De uitgezochte wol in het mandje van de oude slacentrifuge gedaan, ik heb alles in drieën gedeeld en per 1/3 deel gewassen en gedroogd.
In een emmer gezet, heet water langs de randen laten lopen met een paar druppeltjes afwasmiddel, een klein uurtje laten staan, uitspoelen en in de slacentrifuge droogmaken.
Ik heb geen ruimte om het in één keer te laten drogen. Tenminste kan het wel op bed of tafel laten liggen, maar dan gaan de katten ertussen liggen rollen en dat wil ik niet.
En dan blijft er 177 gram "schone" wol over, die met een kam uitgekamd moet worden. Kleine plukjes in het midden vasthouden en met de grove kam er door heen, daarna met de kleine kam de ongerechtigheden wegkammen. De wol wordt zo wel heerlijk "fluffy" weet er eigenlijk geen ander woord voor. Ben benieuwd hoeveel ik na het kammen overhoud om te spinnen. Dus dit is weer een wordt vervolgd logje ;-).


2 opmerkingen:

  1. jeetje meid wat een werk.
    Hoe is het eigenlijk met je meebreideken?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is inderdaad wel een klus, maar wel gaaf om te doen, hoewel ik niet weet of ik vaker zo van vachtjes ga spinnen, lontwol is natuurlijk makkelijk, kan je meteen met spinnen beginnen.
    Met de deken gaat het prima, hij ligt rustig te wachten op het vervolg :-)Ik heb al, met de eigen blokken meegerekend zo'n 25 blokken totaal. Moet er nog een stuk of 15 en dan kijken of hij op het logeerbed past, maar dat ligt nog uit elkaar. Dus heb geen haast met de deken.

    BeantwoordenVerwijderen