woensdag 16 juni 2010

Keppum, keppum

Dat betekent dus: Ik heb hem, ik heb hem.
M'n mooie Ashford Joy, hierboven zit hij nog netjes in de tas,

zo kan hij meteen gebruikt worden. Het is misschien niet het mooiste spinnewiel, maar voor mij wel de meest praktische en hij loopt als een treintje, nu nog leren hoe ik er goed achteraan moet hollen, nee fout, ik moet lopen, hollen is te snel :-).

Ik ben, toen ik bij Dineke in het atelier was, gevallen voor een hele mooie wolsoort, prachtig van kleur met blauwen en groenen, maar dat was kasjmir en dat is zonde om het door mijn ondeskundige handen al te spinnen, aan mijn smaak mankeert dus nog helemaal niets ;-). Bovenstaande Merino was ook mooi van kleur dus daar wat van meegenomen, meer voor de heb en om naar te kijken, want over 2 weken heb ik alle drie de klossen nodig om te leren twijnen, maar hebben is tenslotte hebben.
Bij het spinnewiel werd ook wat wol geleverd, ik mocht kiezen tussen schone blue face leicester (of zoiets :-o) of vuile wol, waarvan ik de naam vergeten ben, maar dat vraag ik nog wel de volgende keer. Ik heb toch voor de vuile wol gekozen, want ik vind het toch wel wat hebben, uitzoeken, wassen en kammen om het spinklaar te maken.

G. is gisteren geweest om de muur en het dak van de schuur te stutten. Zaterdag gaat de garagedeur in de gevel er uit, zodat de wind er doorheen kan waaien en de gevel niet zo makkelijk meer kan instorten.

Bij het klompenhok bloeit het vingerhoedskruid weelderig, als ik op m'n bankje zit, in de schaduw, heb ik er mooi het oog op.


Ook heb ik de eerste en enige kers van het boompje geplukt en op de foto gezet, hij is nog niet helemaal rijp, maar wilde hem wel op de foto zetten, heb ik er tenminste een afbeelding van. Aan het andere boompje zitten er nog vier, 2 beginnen net een beetje oranje te kleuren en de andere 2 zijn nog groen, benieuwd of ik die zelf mag plukken of dat een of ander dier of vogeltje het voor me doet.






7 opmerkingen:

  1. Gefeliciteerd met je mooie nieuwe spinnenwiel! :-) Ik moet eerlijk zeggen dat ik de Joy nu juist wél mooi vind. En wat een mooie blauwe wol heb je er bij gekocht. Ik was wel verbaast dat je toch voor de vuile wol gekozen hebt! ;-)

    Veel spinplezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw wat een mooi spinnewiel Marian, ik wens je heel veel spinplezier!!!!! En die blauwe wol!!!! oooooooooo)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Veel plezier met je nieuwe aanwinst Marian!
    En leuk die ene kers, ons kleine kersenboompje zit vol met luizen en mieren, dus ook hier zullen niet veel kersen aankomen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wauwwwww Marian prachtig je spinnewiel en die wol \_________/
    arm kersje mocht niet eens rijp worden aan de boom.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dank jullie wel.
    @ Annemarie, ben zelf achteraf ook een beetje verbaasd dat ik voor de vuile wol gekozen heb, maar ze zag er zo mooi uit met al die krulletjes. :-)

    @ Sylvia, wilde de kers vastleggen voor het nageslacht :-) voordat hij weer verdwenen was in een of ander klein maagje. :-)

    @ Nelleke, och, misschien in de volgende jaren, dan zitten er zoveel kersen aan jullie boom dat er voor jullie ook genoeg overblijft. :-)

    @ Astrid, mooi he dat blauw,daar val ik ook altijd voor. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. hai marian van harte met je mooie nieuwe spinnewiel, daar gaat het vast op lukken zeg.
    en wat een mooi wol zeg.

    groetjes su

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ben benieuwd hoe hijje gaat bevallen. Wat een prachtige kleur wol.........

    BeantwoordenVerwijderen