dinsdag 1 juni 2010

Nieuw sokkenboek

M'n stapeltje boekenbonnen was best al aardig geslonken, maar ik had er nog een paar. Een paar weken geleden bovenstaand boek besteld en gistermiddag, tegen sluitingstijd, kreeg ik een belletje dat het binnen was. Vanmiddag opgehaald en boekenbon ingeleverd, ik heb nu nog 1 bon over en die bewaar ik voor als ik weer een leuk boek tegenkom, misschien wel eentje over wolspinnen, ik wacht af wat er op m'n weg komt. ;-)
Er staan zulke leuke en handige tips in, ook deze vind ik heel erg leuk. Als je de knot wol geverfd hebt en die is weer droog, dan even opnieuw winden op een ander formaat, zodat je kan zien hoe de kleuren combineren.

En er staan zulke interessante sokken in, zoals bovenstaande, dwarsgebreid en verspringend in verschillende banen, met een rechtgebreide teen, zodat de kleuren heel anders uitkomen.
Ook deze schuingebreide sokken zijn heel erg intrigerend, lijkt een beetje op tijger- of zebrastrepen. Eigenlijk nu ik erover nadenk, meer op een vis, volgens mij heb ik pas zo'n soort vis ergens op tv zien zwemmen, ik geloof dat het een koraalvis was, maar pin me daarop niet vast, want ik weet het niet zo goed meer.
En dan deze, waarvan een aantal steken van het been in een spiraal ronddraaien met kraaltjes, ook zo leuk, maar dan zonder de kraaltjes, ik draag vaak hoge schoenen en dan zitten de kraaltjes niet zo prettig daarin..
Het liefst zou ik ze allemaal opzetten en beginnen met breien, maar ik heb geen rondbreinaalden genoeg, want ik wil ze dan toch wel twee tegelijk en vanaf de teen breien, dat bevalt me best. En zoveel wolletjes heb ik nou ook niet meer op de plank liggen, wel op m'n sokkenlap (voor 3 paar :-)), maar ik weet dan niet precies hoe het uitkomt per sok, dus eerst een paar af en dan pas de volgende met de rest opzetten. Ik verwacht morgen m'n rondbreinaald die ik bij Wolhalla besteld heb, dus kan dan beginnen met de butterfly socks, die wil ik beginnen met het begin of het einde eigenlijk, van de lap, zodat de vlinder in het rode gedeelte valt, maar ik weet niet zeker of dat lukt, dat is altijd spannend omdat ik dat niet precies kan plannen, vergeet het altijd te meten :-0.




2 opmerkingen:

  1. Ze zien er echt heel spannend uit, leuk om te maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oe wat geweldige sokken allemaal. Meestal brei ik recht toe recht aan, maar deze zijn echt prachtig

    BeantwoordenVerwijderen