vrijdag 25 juni 2010

Zootje ongeregeld

Ik wilde eigenlijk nog wel iets spinnen, maar omdat de klossen volzitten met wol wat ik volgende week ga leren twijnen ging dat niet. Totdat ik bedacht, dat wanneer ik er een op maat gevouwen A4-tje rondom deed en vastzette met plakband, ik dan weer 2 klossen had om te spinnen. Dat geprobeerd en ja hoor, het lukte. De gekaarde wol opgezocht die ik nog had liggen en begonnen met spinnen, het is echt een zootje ongeregeld, hele korte plukjes met allerlei klontjes ertussen, maar ik heb toch wel iets gedaan, het ziet er alleen niet uit. Ik heb het geprobeerd te twijnen, maar dat ging ook niet zo goed, had het ook nog nooit gedaan, dus wacht toch maar tot na volgende week. In ieder geval extra klossen kopen. :-) Dan hoef ik geen trucjes meer te verzinnen om toch te kunnen spinnen. Goh, zou ik nu al verslaafd zijn. ;-)
En dit is dus het eindresultaat een klein knotje wol van 12 gram. Ben er stiekum toch wel een beetje trots op. :-)

2 opmerkingen:

  1. Ja mooi zo ging het hier eerst ook maar al snel gaat het steeds beter. moed houden.
    Bij de kringloop of op rommelmarkten staan soms ook wel spinnewielen voor een prikje, je kan er 1 kopen alleen voor de klossen ben je misschien goedkoper uit dan als je nieuwe koopt. Ik heb mijn spinnewiel weer verkocht maar heb wel een beetje spijt daarom deze week een spintol gekocht. Kon het niet laten.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Blijf ook wel volhouden hoor, vind het veel te leuk om te doen. Ik heb hier nog 2 spinnewielen staan, maar de klossen daarvan passen niet op m'n Joy, ik heb ook altijd gedacht dat dat niet uitmaakte, maar er zit wel degelijk verschil in.
    Met een spintol kan je ook mooie draden maken.

    BeantwoordenVerwijderen