zaterdag 24 juli 2010

Piccola

Van de Merino met het sierdraadje getwijnd heb ik een boekenlegger gebreid op nld 2.00 mm., natuurlijk in de vorm van een sok :-) , met de naam Piccola. Het is duidelijk te zien met welk stuk ik begonnen ben met spinnen.
Het is een toe-up sok, dus bij de teen zit het garen waar ik al een heel klein beetje ervaring had opgedaan en dus redelijk gesponnen is, verder omhoog, vooral bij het donkere blauwe wordt het onregelmatiger. Dat is echt de eerste Merinowol gesponnen, ik kwam nog wat tekort en hoe makkelijk is het als je zelf je wol spint, ik heb er nog wat bijgesponnen en getwijnd met sierdraad en dat is het groenige stukje met het boordje. Er is echt goed verschil te zien.
Het patroon van de Piccola is weer te vinden op de site van Wolhalla bij de kadootjes.

3 opmerkingen:

  1. Grappig zo'n boekenlegger en ik heb het even bestudeerd maar dat beetje verschil, och valt best mee. Leuk voor later om dan na zoveel jaren nog eens terug te zien hoe je bent begonnen. Dan zie je nog meer verschil tenminste als je er mee door gaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank je wel en inderdaad leuk voor later met die verschillen, die er inderdaad wel zitten. Vind er nu al zo'n verschil inzitten. Ik ben wel van plan ermee door te gaan, vind het zo heerlijk rustgevend om de vezels door je vingers te laten gaan en zo een dunne draad te spinnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel origineel zo'n boekenlegger !
    Past ook helemaal bij je ;-)

    En zo kun je alle beetjes wol gebruiken!

    BeantwoordenVerwijderen