zondag 25 juli 2010

Spincursus, dag 3

Het uiltje en de sleutelhanger met het sokje heb ik vandaag aan Dineke gegeven. Ze moest toch zien hoe ik spon en hoe ik vooruit gegaan was :-). En toen ik dit bij haar zag liggen en het erg handig vond, kreeg ik het zomaar van haar cadeau. Ben er heel blij mee.
Eerst heb ik het huiswerk wat ik de vorige keer mee kreeg Navajo-getwijnd, tenminste gedeeltelijk, die foto krijgen jullie later wanneer ik dat helemaal klaar heb en een mooie knot is geworden.
Daarna heb ik geleerd om met kleuren Merino naar keuze, heb er een boel uitgezocht, met een kaardemolen lonten te maken, er zit ook hier en daar wat zijde bij, zie bovenstaande foto, 3 x de kaardemolen vol, wel met dezelfde kleuren, maar in een andere volgorde gekaard, nu nog spinnen en dan kan ik gaan breien, ik denk dat het een sjaal word.

Dan heb ik ook geleerd om met kleine restjes lontwol en zijde, waar je eigenlijk niet genoeg van hebt om er iets van de maken, te combineren en een lont te maken zonder kaarden of kaardemolen.
Ik weet wel waarvoor ik weer ga sparen :-) Kan niet allemaal tegelijk, ik wil namelijk ook nog een andere vlucht, die automatisch de wol netjes op de klos opwind, maar ook daar moet ik flink voor sparen. Voorlopig kan ik nog wel even vooruit met de dingen die ik inmiddels wel in bezit heb :-). Er moet tenslotte nog wel iets te wensen overblijven.
Verder heb ik mezelf even flink gekieteld en heb een lazy kate aangeschaft om netjes te kunnen twijnen. Ik moet haar nog even in elkaar zetten, vandaar de foto met het plaatje van de doos.

En dit is de superwash wol voor sokken, eentje met nylon en die andere was BFL geloof ik, maar weet niet meer zo goed wat het ook al weer was, maar ook geschikt voor sokken en de wasmachine en dat is voor mij het belangrijkste. Want wanneer ik echte wol voor sokken ga gebruiken gaat dat natuurlijk een keer mis, 1 keer de wasmachine in en ik heb hele kleine vervilte sokjes over. Als mijn andere sokken zijn namelijk superwash. En de verf ligt erbij, 12 verschillende kleuren. Ik hoef me voorlopig niet te vervelen van de winter.




11 opmerkingen:

  1. Die lonten zien er mooi uit en wat een kleuren zeg, dat gaat vast een mooie sjaal worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je hebt zeker een hoop nieuwe dingen en mooie kleurtjes Marian. Vind je boeken legger ook toppie hoor!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. jeetje kind......wat een wolletjes allemaal. Prachtige kleuren!!!!!!!!!
    enne..........weet je nog dat je ook wel eens mini doet??? hihi

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wooow wat een leuke dingen heb je weer allemaal en die wolletjes heerlijk...en die potjes verf
    en waarvoor is dat kaartje nou?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Voor mij ziet alles er schitterend uit Marian, je bent inderdaad wel helemaal in de WOLken maar vergeet de mini alsjeblieft niet! Oké?????

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Op het ogenblik ben ik het even vergeten hihihi

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat kaartje is om te kijken welke naalden je moet gebruiken, ligt eraan hoeveel wikkelingen er op een inch rond het houtje zitten.
    Bijv. 19-22 wikkelingen betekent dat je met naalden 2.25 tot 3.25 mm. moet breien. Heb je een klein beetje idee welke naalden.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi Marian en ik geloof best dat je genoten heb van de curcus. en dat je zelf gekieteld heb groot gelijk . zo heb je weer heel wat geleerd geniet er van

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtig Marian al je wolletjes, wat heerlijk toch een verslaving erbij.
    Ik las ergens een Woljunk :):) nou dat kun je wel zeggen dat je dat bent, maar ik vind het geweldig!!!!
    Heel veel plezier met deze prachtige hobby.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Zo, je hebt weer een leuke dag gehad zo te zien! Hoe vond je het navajo-twijnen? Ik heb het mezelf aangeleerd met een youtube-filmpje, dat viel nog niet mee! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Het was weer een geweldige dag en het Navajo-twijnen vond ik ook even niet meevallen, maar toen ik het eenmaal door had, ging het prima

    BeantwoordenVerwijderen