vrijdag 20 augustus 2010

Gesponnen wol

Ik heb nu alle wol gesponnen en er is 1 knotje wat qua kleur afwijkt, is niet zo erg, dan brei ik gewoon om en om een naald/toer.
Ik ben inmiddels aan de boomkikkersokken begonnen en heb alleen wat zitten stoeien met de hiel, wilde het draadje samenbreien met "echte" sokkenwol, maar dat werd te dik, uitgehaald en toen een draad (restje, staat niet op de foto) getwijnd met sokkenwol en dat gebruikt, was ook niet naar m'n zin, toen met dunnere naalden en witte sokkenwol, dat werd helemaal niets. Dus dan deze groene sokkenwol op iets dunnere naalden en dat beviel beter, de groene kleur is net iets te donker, maar ik vind het niet misstaan. Ik heb aan 1 knotje ruim genoeg voor 1 sok, dus er volgen er meer. Ben heel blij met de kleur, zoals die geworden is.
Gisteren heb ik m'n zus opgehaald en we hebben samen gewinkeld bij de Blokker en de winkel waar dochter werkt, was heel gezellig, rond lunchtijd waren we bij mij thuis aangeland, koffiegedronken en boterhammetje gegeten. Ze wilde me ook even zien spinnen, dus de BFL (Blue Face Leicester voor de niet-kenners) wol gepakt en een begin met spinnen gemaakt, ik ben inmiddels al een stuk verder met spinnen :-) ben nog steeds helemaal in the mood. Dit keer in de naturel kleur, wanneer ik 2 knotjes heb, ga ik ze verven in blauw-groene tinten om de schipperssokken te maken, die ik in een van de sokkenboeken heb staan, moet natuurlijk wel even zoeken in welk boek :-) De hielen en tenen maak ik dan van effen sokkengaren en die heb ik in drie blauwen, dus is er altijd wel een kleur die erbij past, ik denk dat het de donkere blauwe wordt :-)
Zus werd 's middag door de taxi opgehaald en daar ging er iets mis, de taxi is wel geweest, maar wij zaten nog binnen en hoorden later van de buurvrouw dat hij weer was vertrokken zonder uit te stappen. Niet zo slim van die chauffeur, dus gebeld, we hebben toen maar buiten gewacht, was niet erg want het was lekker weer, maar vraag me af hoe dat dan 's winters moet wanneer het slecht weer is, raar hoor, van zo'n chauffeur, een half uurtje later kwam er weer een taxi.
's Avonds hadden we nog een afspraak in het huis met degene die de boilers en zonnecollectoren gaat plaatsen, voor nog een gesprek over het hok, noem het voortaan maar schuurtje, waar ze in en op geplaatst worden, zoals bijv. de helling van het dak en waar er extra staanders geplaatst moeten worden zodat er in geschroefd kan worden, hoe dik de isolatie van het schuurtje moet worden en zulk soort dingen, was dus een druk maar heel leuk dagje.
Vanmiddag ben ik ook weer in het huis te vinden, dan komen ze tussen twaalf en vijf zand brengen voor de fundering (?) van het schuurtje, heb daar rond de ramen nog wat gaatjes dicht te stoppen en wanneer dat aan het drogen en harden is (heb sneldrogend :-)) kan ik nog een beetje spinnen, want m'n spinnewiel gaat mee :-) Daarna kan ik natuurlijk weer glad gaan schuren, dus zal me daar niet vervelen. :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen