maandag 9 augustus 2010

Kroosjes

Vanmorgen liep ik het pad op naar het woonhuis en daar zag ik prachtige rose bloemen bij het hek staan. Geen idee wat het zijn, maar ik vind ze prachtig, verderop naast de schuur stonden ze ook zo mooi te bloeien.
In het huis vond ik, tussen alle spullen die daar staan op de grond, een dood vogeltje, dacht eerst dat het een verdord blaadje was. Zo zielig, ik vraag me wel af hoe hij naar binnen is gekomen, voor zover ik weet is alles dicht, misschien de deur een keer open laten staan. Voortaan beter opletten.

Het is niet duidelijk te zien, maar zo groeien de kroosjes aan de takken, bij deze kroosjes kan ik niet bijkomen, dus die blijven voor de vogeltjes en andere beestjes hangen. Ik ben ze inmiddels al op diverse blogs tegengekomen en ik weet nu dat ze kerspruimpjes heten en in het Engels zijn het cherry plums.

Deze foto nam ik vanmorgen, de zon was ver te zoeken, vandaar dat het zo'n donkere foto is, maar hier groeien de kroosjes aan. Zien jullie wat een loeier van een boom het is, ondanks dat ik een plukzak heb, alleen zijn de ruimtes tussen de uitsteeksels een beetje ruim de kroosjes passen ertussen in :-) van zo'n twee meter, kan ik niet overal bij
Maar ik heb toch een leuk bakje vol geplukt, daar heb ik toch wel 2 potjes jam van, benieuwd hoe die smaakt en welke kleur het krijgt, die foto's krijgen jullie natuurlijk ook te zien wanneer die klaar is.




4 opmerkingen:

  1. Mooie bloemen Marian, weet zo ook niet hoe die heten, maar ze zijn in ieder geval gratis.
    Zielig van dat vogeltje, ze hippen wel eens naar binnen als ze pas uit het nest zijn, meestal maken de ouders dan een berg stampij en kun je ze nog redden. Jammer deze keer niet.
    En je kroosjes zien er heerlijk uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zielugggg Marian van het vogeltje :(
    Die kroosjes zien er verrukkelijk uit,hoop dat de jam lekker wordt en je hebt dus nieuwe plukmand nodig hihihi

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb een plukmand, weet alleen even niet waar die is (bloos,bloos)

    BeantwoordenVerwijderen