dinsdag 3 augustus 2010

Sjaal

Van de wol met het punchdraadje getwijnd was ik aan een sjaal begonnen, gewoon tricotsteek, maar na zo'n 15 centimeter vond ik het toch er heel erg saai uitzien, ben even gaan zoeken in m'n patronen en kwam toen deze sjaal tegen. Ik heb hem gedownload van de spin-off site, het stond in zo'n gratis E-book, met totaal 3 patronen. Heel eenvoudig te breien en met een heel leuk effect.
Ook heb ik de wol van de laatste spinles gesponnen en getwijnd, dit was van allemaal restjes lontwol en een zijden coconnetje in stukjes getrokken, in een denkbeeldig vierkant leggen en daarna repen van maken en spinnen. De foto is een beetje donker, maar kreeg hem niet beter. Het is niet zoveel, 22 gram maar genoeg om wat leuke hebbedingetjes te breien.
Ik heb het 2-ply getwijnd en nadat ik dat gedaan had bleef er op één klos best wel wat wol over, ondanks dat ik het gewogen had, maar ik spin nog niet zo heel erg gelijkmatig en m'n weegschaal weegt ook niet tot op de gram nauwkeurig, ik heb het restje erachteraan navajo-getwijnd. Ik weet dat het niet hoort, maar wist even niet hoe ik het anders op moest lossen.

4 opmerkingen:

  1. wat ben je snel zeg ook met het breien zzeg erg mooi je sjaal

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ziet er leuk uit zeg die sjaal! Kleuren komen goed tot hun recht zo!!

    BeantwoordenVerwijderen