zondag 15 augustus 2010

Wolbuideltje

Omdat ik al een paar keer de lontwol over de grond had geslingerd heb ik zo tussendoor vorige week een buideltje gebreid, gewoon een simpel dingetje wat aan het spinnewiel opgehangen kan worden. Reuzehandig en ik wil niet meer zonder. Het is van restjes sokkenwol gebreid en heel simpel gehouden. Ik had vorige week het eerste seizoen van de DVD Man over de vloer bij Kruidvat opgeduikeld, een echt jaren zeventig serie en ik geniet er nu nog net zo van, vandaar het simpele breiwerk.
Verder had ik gisteren een leuke conversatie met manlief, hoewel de aanleiding eigenlijk minder leuk was, eigenlijk een smerig karweitje was.
We hoorden een van de katten flinke kokhalsgeluiden maken, dus even op zoek welke kat het was. In dit geval was het Dopey en dat was eigenlijk al gek, want die loost z'n haarbal meestal buiten of in de kattenbak, een heel enkele keer in de douche. Maar nu dus niet. Ik was al te laat want hij was het al kwijt, gelukkig op de granieten vloer, dus makkelijk op te ruimen. Toen kwam de volgende conversatie met manlief op gang.

Manlief: Je moet de katten ander voer geven, dan spugen ze niet meer.
Ik : Het ligt niet aan het gewone voer, in dit geval ligt het aan het verse vlees.
Manlief: Je geeft de katten toch nooit vers vlees.
Ik: Nee, dat doe ik ook niet.
Manlief: Maar je zegt net dat het aan het verse vlees ligt, hoe kan
dat dan als ze het niet van je krijgen.
Ik : Dat vangen ze zelf buiten.

Toen alom stilte :-)

Ik was er dit keer ook niet blij mee, heb ook niet goed gekeken en het weggehaald met een heleboel vellen keukenrol op elkaar. Brrrr, ik hoop er voorlopig van verschoond te blijven.
Hoewel, vanmorgen kwam Dopey al weer binnen met een dode bunzing, maar die kon ik gelukkig verwijderen voor hij geconsumeerd werd. Ben gek op m'n katten, maar zulke karweitjes hoeven van mij niet.

5 opmerkingen:

  1. Zo 1 willen wij ook. Een die met bunzing thuiskomt dat ruimt op. Leuke conversatie, we hebben er samen om gelachen.
    Zo'n zakje lijkt mij ook wel handig.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ja dat is ook niethet leukste werkje.
    ook hier gaat het soms zo. Niet te veel bij na denken en bewonderen en veel keukenrol.
    Bunzing id hier nog niet binnen gekomen.
    muisjes en mollen doen het hier erg goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jakkes Marian, gelukkig zie ik nooit iets van poespoes

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Marian dat heb je met katen die struinen wat af het opruimen is geen pretje

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hahaha, die Marian.
    Dat zijn van die momenten dat je jezelf afvraagt waarom je katten wilde (om over mannen maar niet te spreken ;-) )

    BeantwoordenVerwijderen