zondag 22 augustus 2010

Zand

Zaterdagmorgen was ik al om 8 uur bij het woonhuis om voor de koffie te zorgen, de berg zand was vrijdag al gebracht, die zou tussen twaalf en vijf uur komen, dus had me ingesteld om de hele middag in en bij het huis te wachten. De auto was er zelfs al voor twaalven, ik was net al m'n spullen bij elkaar aan het garen om mee te nemen. Was dus een gelukkie.
Daarna brood, beleg en ijsjes gehaald omdat het een warme dag zou worden, dus dacht een ijsje gaat er wel in en in de koelkast gelegd, daar kwam ik erachter dat de koelkast uitstond alles was nog wel koud, maar het vriesvak was niet zo koud meer als het moest zijn, dus gekeken waar het aan lag en ja hoor, de stekker van het verlengsnoer waar de koelkaststekker in zat was eruit, de mannen hadden die rol verlengsnoer met de stopcontacten gepakt omdat ze daar de stekker van de radio in hadden. Gelukkig dat ik het had gemerkt anders was er maar een zielig plasje fruitwater overgebleven en niet onbelangrijk, er was dan geen koud drinken. Toen snel naar huis, gedoucht en verkleed, nog even gauw melk naar het huis gebracht, foto's genomen, tafel met borden en bestek vast in orde gemaakt, zodat er op tijd gegeten kon worden. Ben tussendoor nog even op m'n plaat gegaan over de verlengsnoeren, het ene moment stond ik nog rechtop en het volgende moment lag ik plat, niemand heeft het gezien :-) Ik ben niet gewond, mankeer niets, alleen hier en daar een blauwe plek, maar dat verdwijnt vanzelf weer.
Daarna kon ik met een gerust hart weg, omdat er voor alles gezorgd was, naar de Mary Poppins musical, dochter had twee kaartjes en ik mocht mee :-). In de auto naar het Circustheater in Scheveningen, ook leuk, was ik nog nooit geweest. We waren lekker vroeg, dus nog even de boulevard op en een cheeseburger bij de Mac gegeten. Heerlijk zo met het uitzicht op de Pier en de zee. En ik heb genoten van de musical, de film kende ik natuurlijk wel van vroeger, de kinderen hebben daar regelmatig naar gekeken, dochter herinnerde zich er niet zo veel meer van, maar ik kende de liedjes wel, alleen waren ze nu in het Nederlands :-)
De halve berg zand ligt hier nog,
er is druk heen en weer gereden met volle en lege kruiwagens.

En zo wordt het dan een stevige ondergrond voor het beton en het schuurtje.



5 opmerkingen:

  1. Leuk Marian naar de musical. die val was minder , gelukkig alleen blauwe plekken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk he Marian het Musical-theater in Scheveningen, dat is echt een belevenis.
    En wat is het weer fijn dat de mannen weer verder gaan met het huis, moest even goed kijken wáár ze nu bezig zijn, maar ik ben eruit!!! Nou zij nog!;))

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh...... ik lees het al, hahaha, het was dus leuk!
    Wanneer hou je weer eens open dag bij je huis want net als Astrid moet ik wel heel goed kijken en nadenken ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dank jullie wel en je bent altijd welkom. Het is ook wel eens goed voor jullie om de hersentjes te laten draaien, Tine en Astrid :-) :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat is er weer veel werk verzet Marian! jij mag best eens uitslapen hoor, je bent ook wel een druk bazinnetje met van alles waar je mee bezig bent. Bah die katten met het verse vlees ben ik ook geen fan van, zijn van die vieze klusjes. Moest wel eachen om Ton :) :):)

    BeantwoordenVerwijderen