woensdag 11 augustus 2010

Zomaar een dagje

Vanmorgen was ik nog aan de koffie, stonden dochter en schoonzoon al voor de deur, was nog bezig m'n haar te wassen (doe ik altijd tegelijk, de koffie is dan toch nog te heet) en kreeg al gauw de opmerking: Wat ben je laat.
Ik begreep het niet helemaal, want wat maakt het uit hoe vroeg of laat ik uit bed ben. Pas toen ik m'n mobiel pakte zag ik dat er een sms-je was met de tekst: We zijn om 9 uur bij je.
Had ik dus helemaal niet gehoord. We gingen een keuken voor het huis uitzoeken. De catalogus waar de keuken die ik wilde in stond, lag nog in het huis, dus eerst die opgehaald, meteen de krant uit de brievenbus mee naar binnen genomen en toen met z'n drieën op stap. Ik dacht, daar zijn we zo mee klaar, maar nee hoor, ruim twee uur bezig geweest. Viel niet mee en was blij dat schoonzoon mee was voor de technische kant en dochter voor de mooie kant :-) Manlief wilde niet mee, wel makkelijk dat ik dan alles alleen kon beslissen en geen discussie over het hoe en wat. Over een paar dagen krijgen we de offerte en een 3D afbeelding, zodat we kunnen zien hoe het er uit komt te zien. Daarna weer naar huis en aan de koffie en wachten op de volgende afspraak die op de agenda voor vanmiddag stond.Rond half 3 was iedereen weer weg en ben ik lekker gaan bijkomen van alles. Wat wordt je gauw moe van al dat gedoe, terwijl je eigenlijk helemaal niets doet. Toen de blauwe merino getwijnd, die is nu ook helemaal klaar en ik heb nu zo'n 190 gram, ik had er al een sokje en een boekenlegger van gemaakt, weten jullie dat nog? Het 10 centmuntje is een beetje weggezakt tussen de draadjes.
Daarna moest ik natuurlijk meteen aan de geverfde lontwol beginnen, daar heb ik nu zo'n 25 gram van gesponnen en kijk nou, het is zo roze inplaats van rood, de andere kleuren zitten er onder, ben wel heel erg benieuwd hoe het er uit ziet in een streng, die ook getwijnd is, maar dan moet ik nog even doorspinnen voor de volgende 25 gram, zodat ik die vast kan gaan twijnen. Wat zal ik een voorraad wol straks krijgen :-)
Na de foto's genomen te hebben lekker aan de ijsthee en een aflevering van Criminal minds gekeken, een stukje bloggen en dan zo meteen naar m'n bedje toe. Het was een fijne dag vandaag.

1 opmerking:

  1. Het ziet er weer geweldig uit die wol. Een keuken uitzoeken valt nog niet mee, daar moet je ook weer jaren mee vooruit.

    BeantwoordenVerwijderen