maandag 13 september 2010

Baalmomentje

De schipperssok, die ik aan het breien ben met m'n zelfgesponnen wolletje draait rond, niet zo fijn in het dragen, vooral bij de voet is dat lastig. Ik dacht dat het aan m'n wolletje lag, niet goed gesponnen of niet goed getwijnd, want ik weet dat dat laatste nog niet helemaal OK is. Het patroontje nogmaals gebreid met een restje sokkenwol en toen draaide dat ook, dus het ligt aan het patroontje. Daar baalde ik dus echt behoorlijk van, want ik had deze wol speciaal voor de schipperssokken geverfd. Ook had ik stopgaren gevonden in de goede kleur, bij Wolhalla, om met de hiel en teen mee te breien om de BFL wol daar wat sterker te maken. Maar ik ben er uit. Ik neem de gok en brei het been in patroon en de voet met alleen tricotsteek, dan valt het wel mee denk ik. Ik brei aan het eind van het been wel een paar toertjes met alleen tricotsteek, dan kan ik eventueel, als de sokken toch niet lekker blijken te zitten, alleen het been uithalen en vanaf de hiel verder naar boven breien. Op het plaatje wat bij het patroon staat draaien de sokken niet, of er zit een foutje ergens in het patroon, maar ik kan het niet ontdekken. Of voor de foto is het voor het oog recht getrokken en het model is doodstil blijven staan. Dat kan natuurlijk ook. ;-)

1 opmerking: