vrijdag 3 september 2010

BFL wol

De wol gesponnen en op de molenhaspel gedraaid, resultaat: 99 gram en de lengte is 415 meter. Ik heb de wikkelingen geteld en de omtrek van m'n haspel is 1.25 meter dus was even tellen, maar dan weet ik ook dat ik ruim genoeg heb voor sokken, gebreid op naalden 2.5 mm.
Daarna de wol geverfd met verf die ik nog had. Vorig jaar zo'n reepje met 5 potjes gekocht bij Storm op zolder. Begon met donkerblauw, dacht ik, maar bleek donkerpaars te zijn, daarna aan de andere kant met groen en toen in het midden met blauw, ook nog wat blauw aan de paarse kant gedaan en ik ben er helemaal blij mee. Hier is de streng nog nat, heb hem bijna droog gekeken :-). Er achter hangt de plaid te drogen die ik in de uitverkoop bij Riviera Maison gekocht/gekregen had. Dochter kreeg nog een cadeau voor haar verjaardag en vond een mooie plaid in bruin/beige tinten bij RM, hij was voor 50% afgeprijsd en als je twee uitverkoop artikelen nam, kreeg je het goedkoopste ook nog gratis, dat was dus mijn plaid. Heb hem meteen gewassen en ben er helemaal gelukkig mee, ben gek op blauw en rozen, dus wat wil je nog meer. :-) Een mooie grote bol van de wol gewonden met de wolwinder en een klein stukje van het boordjegebreid en het wordt nog mooier dan ik dacht, echte waterkleuren, dus uitermate geschikt voor de schipperssokken uit het boek Twee sokken tegelijk van Melissa Morgan-Oakes.

4 opmerkingen:

  1. Mooi die plaid, en de nieuwe wol en de vorige sokken zijn ook al zo mooi. Denk bijna zonde om aan je voeten te doen,

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtige wol. ik vind je vlindersokken ook al zo mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een boffert ben jij Marian 2 voor de prijs van 1, je wol is echt prachtig.
    Zou wel weer eens in je sokken mandjes willen kijken, ze liggen bij jouw altijd zo mooi gesorteerd.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dank jullie wel en Sylvia, kan natuurlijk altijd nog een foto van het sokkenmandje maken. :-)

    BeantwoordenVerwijderen