zaterdag 18 september 2010

Rommelmarkt

Vandaag naar de rommelmarkt geweest en enkele leuke dingen gekocht, zoals bovenstaande plantenpot voor de schappelijke prijs van 30 cent. Ik heb elk jaar een paprikaplant binnen staan en ik had daar nog steeds geen passende overpot voor. De binnenpot is vrij groot, dus staat altijd op een bord, nu kwam ik deze leuke pot tegen, ik ben ook nog gek op roosjes, het kan niet beter :-) Voor de foto staat hij even op de loopplank buiten. En zolang er nog steeds nieuwe paprikaatjes aankomen mag hij blijven staan.
Ook zag ik daar het houten kistje en aangezien ik altijd heel erg geïntrigeerd word door houten kistjes, moest ik even kijken wat er in zat.
Dat waren dus visdobbers met van die houtjes om het snoer op te winden. Er is plaats voor 4 van die houten dingetjes en ik moest het hebben, voor 2 euro is het van eigenaar veranderd.

Ook heb ik inmiddels 1 schipperssok af, het Regia stopgaren past er prachtig bij, het lijkt er wel voor gemaakt, je ziet er bijna niets van dat het bij de hiel en teen meegebreid is. Ondanks dat het been ronddraait vind ik het een prachtige sok, komt natuurlijk ook omdat ik de kleuren zo geweldig vind. Ik ben ook al met de volgende sok begonnen, maar die ligt weer even op het bekende lage pitje :-) Ben met een sjaal bezig van de zelfgesponnen blauw-groene Merino, de Saroyan, het patroon is te vinden op Ravelry. De sjaal wordt gebreid met nld. 5.00 mm., dus schiet lekker op, foto komt wanneer hij af is.
Ook heb ik me van de week opgegeven voor de cursus twijnend breien van de Dutch Knitters volgende week op zaterdag. Het is met 2 kleuren breien op een speciale manier (dat begrijp ik tenminste) en hij wordt gegeven bij de Spinners in Den Haag. Ik ben wel benieuwd, het is een leuk vervolg op de cursussen die ik daar al gevolgd heb. :-)


4 opmerkingen:

  1. Prachtige pot en houten kistje. Dan de sok is toch mooi geslaagd. Ik ben heel benieuwd naar wat twijnend breien is, Ik heb daar nog nooit van gehoord.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Schitterend die pot, en die loopplank ...........zo zag mijn plafond eruit toen we hier kwamen wonen, maar dan van piepschuim.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dank jullie wel.
    Moet er niet aan denken om zo'n plafond te hebben, gelukkig is de loopplank niet van piepschuim :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuke pot hoor voor 30 cent heb je tegen woordig niet veel meer ;)

    BeantwoordenVerwijderen