maandag 6 september 2010

Sokkenupdeetje en basis

Allereerst het sokkenupdeetje, ondanks dat het zo'n simpel patroontje is, 2 steken samenbreien, 2 recht, 1 omslag, 2 recht en dat verspringen, ga ik toch steeds de mist in en moet ik terugbreien. Ik heb de neiging om na de twee steken samenbreien er meteen de omslag achteraan te doen en dan kom ik weer niet uit. Dus geen sok om bij de tv te breien. Maar het wordt wel heel erg leuk.
Zaterdag is er weer hard gewerkt bij het voormalige kippenhok, het zand was al gestort, met de trilmachine het zand bewerkt, daarna met de waterpas het zand gladgestreken. De buik die aan de linkerzijkant te zien is, moet volgens de eigenaar met de kerst veranderd zijn in een six-pack. Ik ben benieuwd :-)

De platen erop, maandagavond word alles goed opgemeten en uitgerekend hoeveel spullen er weer nodig zijn om de bekisting te maken en het cement/beton te storten.
Het is een beetje naar links opgeschoven, zodat je er langs kan naar achter en ook de slootkanten een beetje bij kan houden, zonder dat je meteen de sloot in glijdt. Rechts achteraan, komt er een inham in de schuur, bij die zandberg die er nog ligt, achteraan rechts en daar kunnen we een terrasje maken of een plek voor brandhout, maar dat zien we later wel, is nu nog niet aan de orde.



2 opmerkingen:

  1. Mooi patroontje die sok! En die buik, krijgen we die nog te zien met kerst hihihihi
    Word hard gewerkt zie ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. volgens mij gaat koffiedrinken en breien ook niet samen.
    Maar hij wordt wel heel erg mooi, ook mijn kleurtje.

    BeantwoordenVerwijderen