vrijdag 15 oktober 2010

Aankopen handwerkbeurs oktober 2010.

Bij de Spinners heb ik 300 gr. gekleurde Merino gekocht, heerlijk al die kleurtjes. Kon niet wachten en heb alvast een stukje gesponnen om te kijken hoe het wordt.
Bij de garenshop heb ik 10 kleine cones van 1000 meter rayon gekocht, eigenlijk voor een borduurmachine om te borduren, maar ik ga ermee twijnen. Wil voor de gekleurde Merino twijnen met het felgroene draadje helemaal rechts. Dit wordt dus een wordt vervolgd logje. :-)
Een boek met een heleboel Kerstkousen van Nicky Epstein, een pakketje om een kantsjaal met kralen te breien. En dan een setje met acryl uitwisselbare Spectra rondbreinaalden. Ondanks dat ik al heb gehoord dat het van slechte kwaliteit is, de naaldpunten zouden splijten en snel breken, heb ik daarover m'n twijfels. Ik heb vanaf afgelopen winter al een stuk of 3 van die naalden, een zogenaamd beginnerssetje en die bevallen me prima. Dus jullie horen nog vanzelf wel of ik er problemen mee heb, wanneer jullie tenminste trouw m'n blog lezen ;-). Ik vind de kleurtjes helemaal geweldig en ga ze vanavond heerlijk in gebruik nemen om de eerste kerstkous te breien, zijn simpele kousen, lekker voor bij de tv en de leuke dingen die erop zitten, worden apart gebreid en er daarna opgenaaid, ook heel simpel denk ik, de kousen worden op 2 naalden gebreid, dus heerlijk om eens op m'n gemakkie te kijken hoe dat in elkaar steekt bij de hiel.
Niet op de foto, was ik vergeten, de Kika beer, ik wil eigenlijk de kleertjes die ik ervoor brei eerst passen en daarna op de foto zetten. Is leuker wanneer er dan een beer in zit.
En ik heb ook 2 plastic tassen vol met hoooked Zpaghetti met 2 sets breinaalden nr. 10 en nr. 12. Daar wil ik een poef van breien, de kleuren van van licht turqoise tot donkerblauw. Ben benieuwd hoe dat uitpakt..

2 opmerkingen:

  1. goed geslaagd dus!! Leuke aankopen hoor! Ben benieuwd naar je ervaringen met je naalden!

    BeantwoordenVerwijderen