dinsdag 5 oktober 2010

Paprika's en andere spullen

In april/mei had ik bij de Welkoop een paprikaplant voor binnen gekocht en die staat er dus al een poosje en er zijn steeds paprikaatjes te oogsten. De laatste keer, een paar weken geleden, dacht ik dat ik dat voor het laatst gedaan had. Maar nee, er kwamen weer twee paprikaatjes aan, ze beginnen al weer aardig van maat te worden, nu afwachten tot ze weer rood worden. Ik dacht, dat zijn nu echt de laatste, maar ik gaf ze vanmorgen weer water en zie, er komt er weer eentje aan, wel een hele ienimini, maar toch.
Ook kwam vanmorgen m'n pakje van de Wolhemel, jammer dat ze er mee stoppen, maar de korting die ze nu geven is ook wel fijn. Acht bollen Merino superwash 100% wol, nld. 3,5 - 4 mm. om lekker te verven en wat ik er dan mee ga doen weet ik nog niet, twee bollen Drops Fabel sokkengaren voor nld. 4,5 - 5. Lekkere dikke warme sokken worden dat en 1 knot Admiral tausendschon, ook mooi sokkengaren.
Verder ben ik gisteravond aan een haakwerkje begonnen van Wibra garen, voorlopig haak ik weer te vast( ik houd niet zo van haken) , mijn rondje is zo'n 5 cm. kleiner dan het nu zou moeten zijn, maar ik ga gewoon door, het luistert toch niet zo nauw. Het garen was bestemd voor de Clapotis, maar dat wordt hem niet meer, wat ik al gebreid heb haal ik weer uit, het is een patroontje wat niet lekker breid bij de tv, dus blijft het maar liggen en als ik het niet uithaal ligt het over jaren nog zo.


3 opmerkingen:

  1. Leuk die paprika's. Groen zijn de lekkerste vind ik. Wat gaat het haakwerkje worden? Je zou een wat dikkere haakpen kunnen nemen? Dan wordt het wat losser.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het wordt een tas, dus het moet niet al te los, model market bag.

    BeantwoordenVerwijderen