woensdag 6 oktober 2010

Schipperssokken

Gisteravond het laatste stukje teen van de schipperssokken gebreid en toen had ik weer een afje. De wol is niet goed getwijnd, dus zullen het niet zulke sterke sokken zijn, maar voor speciale gelegenheden of alleen om naar te kijken is ook leuk. :-) Het zijn natuurlijk wel m'n eerste (eigenlijk m'n tweede paar, maar die andere is dikkere wol) sokken van dunne zelfgesponnen en -geverfde wol.
En dan voor vriendin S. alle sokken (behalve die in de was en aan m'n voeten zitten) die ik nog in mijn bezit heb, ik denk dat het inmiddels wel een volle lade is, wanneer ik er al een zou hebben. In de twee linkse bakken vooraan zitten de sokken die ik regelmatig draag en in de andere drie zitten de nieuwe sokken en ook nog wat kousenvoetjes. Er zit ook een paar sokken bij die nog steeds niet af zijn. Heb in een sok bomen, koeien en wolkjes ingebreid en bij de andere dezelfde motieven opgemaasd, het mazen is nog steeds niet klaar en van de ingebreide motieven moet ik al die (lijken er wel honderden) draadjes nog afhechten.

8 opmerkingen:

  1. Wat een genot Marian, het lijken wel bakken met sieraden.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ohhhhhhhhh Marian ik wordt me toch hebberig!!!
    Wat een schitterend geheel, het makt een mens meteen helemaal vrolijk :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jij zal niet gauw last hebben van kouwe voeten Marian, wat ee boel!!!!!! Maar weer eens een boel mensen uitnodigen om buiten te gaan zitten op een frisse avond!!!! ;))

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Geweldig zoveel sokken, heerlijk om te dragen. Wie zei hier laatst dat ik een fetisch had voor sokken. Ik brei altijd met rommelmarkt garen, dan zijn ze meestal wat saai. Die kleurtjes lijkt me ook leuk, maar dat komt pas als ik op de rommelmarkt niks meer kan vinden.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. @ Johanna.
    Ik was dat niet hoor :-) . Ik vind nooit garen op de rommelmarkt, dus koop ik het. Tja en dan kies je natuurlijk leuke kleurtjes.
    En wanneer ik saai garen heb, zoals van de Lidl, dan verf ik het gewoon nog eens over.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Geweldig plaatje. Zo mooi en wat een werk.

    BeantwoordenVerwijderen